ΑΑΔΕ: Μεγάλες αλλαγές στις πληρωμές – Πού μπαίνουν υποχρεωτικά POS

ΑΑΔΕ: Μεγάλες αλλαγές στις πληρωμές - Πού μπαίνουν υποχρεωτικά POS

ΑΑΔΕ: Οι επαγγελματίες που εκμεταλλεύονται ταξί, οι πωλητές λαϊκών αγορών, οι περιπτεριούχοι καθώς και άλλοι κλάδοι θα υποχρεωθούν να δέχονται πληρωμές μέσω POS

Την επέκταση της χρήσης μηχανημάτων POS σε όλους τους κλάδους επιχειρήσεων και ελεύθερων επαγγελματιών που κάνουν συναλλαγές με το κοινό και τη διασύνδεσή τους με τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ σχεδιάζουν το υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο.

ΑΑΔΕ: Πώς θα γίνει η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου, οι επαγγελματίες που εκμεταλλεύονται ταξί, οι πωλητές λαϊκών αγορών, οι περιπτεριούχοι καθώς και άλλοι κλάδοι θα υποχρεωθούν να δέχονται πληρωμές μέσω POS εφόσον οι πελάτες τους επιθυμούν να πληρώσουν με κάρτες.

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, μίλησε χθες (17/10), σχετικά με τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.

Ο κ. Πιτσιλής, μιλώντας στην ΕΡΤ, τόνισε «ότι είναι άλλο πράγμα η διασύνδεση των ταμειακών με την ΑΑΔΕ, το οποίο έχει γίνει ήδη εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου, και άλλο πράγμα η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.

«Αυτό το καλοκαίρι βγάλαμε πάρα πολλά κλιμάκια για να ελέγξουμε ακριβώς αν οι ταμειακές διαβιβάζουν στην ΑΑΔΕ τις πληροφορίες, και επιβλήθηκαν και πολύ αυστηρά πρόστιμα και κλεισίματα επιχειρήσεων στους παραβάτες.

Είναι δεύτερο βήμα η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές. Πολύ πιο σύνθετο, πολύ πιο παραγοντικό έργο, στο οποίο εμπλέκονται η ΑΑΔΕ, οι επιχειρήσεις και οι εταιρείες που φτιάχνουν τα διάφορα λογισμικά», επισήμανε ο διοικητής της ΑΑΔΕ.

Τι ανέφερε ο διοικητής της ΑΑΔΕ σχετικά με το χρονοδιάγραμμα

Στην συνέχεια ο κ. Πιτσιλής ανέφερε: «Την προηγούμενη εβδομάδα συμπληρώσαμε την εικόνα, την κανονιστική του πώς όλες αυτές οι πιθανές λύσεις θα μπορέσουν να λειτουργήσουν μεταξύ τους και να διασυνδεθούν. Βγήκε λοιπόν η απόφαση και βγάλαμε και το χρονοδιάγραμμα. Τι λέει το χρονοδιάγραμμα;

Όλες αυτές οι επιχειρήσεις που συνδέονται με τα POS μέχρι την Παρασκευή (13/10) μας έστειλαν όλα τα στοιχεία για τα POS στη χώρα.

Εκτιμάμε ότι έχουμε περίπου ένα εκατομμύριο POS στην Ελλάδα. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα ανοίξουμε το μητρώο των POS και στις επιχειρήσεις για να συμπληρώσουν ότι τυχόν στοιχεία δεν υπάρχουν. Όλες αυτές οι επιχειρήσεις θα πρέπει μέσα σε πολύ λίγες μέρες να μας πουν ότι τα POS τους είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές μας και μετά να αρχίσουν να τα αναβαθμίζουν.

Κάθε ένα που θα αναβαθμίζουν θα μας το στέλνουν και θα ειδοποιούμε την επιχείρηση και θα της λέμε είσαι έτοιμη, έχεις 30 ημέρες να φωνάξεις τον εγκαταστάτη σου και να διασυνδέσεις το αναβαθμισμένο σου POS με την ταμειακή σου. Και όλο αυτό μέχρι τις 29/2/2024 πρέπει να έχει τελειώσει»

ΑΑΔΕ: Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο για τους επαγγελματίες

Καθιερώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο για τους επαγγελματικούς κλάδους και στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εντοπιστούν κρυφά εισοδήματα και «μαύρο χρήμα». Το ψηφιακό βιβλίο πελατών αναμένεται να μπει σε λειτουργία μέσα στο 2024.

Η αρχή από την ΑΑΔΕ θα γίνει από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και εν συνεχεία θα εφαρμοστεί για χιλιάδες επαγγελματίες. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες, οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία, τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές – αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, φροντιστήρια.

Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να «ανιχνεύουν» τις εισπράξεις και να τις τεστάρουν με τις φορολογικές δηλώσεις για να εντοπίζουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Όπως ανέφερε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στην ΕΡΤ «το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι κάτι σαν τα παλιά πρόσθετα βιβλία, αλλά σε πιο απλοποιημένη μορφή. Δηλαδή πριν κάνει κάποιος μια δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει ότι θα την κάνει εκεί και θα έχει τόσα άτομα κ.λπ., θα πρέπει να μας αναφέρει ποια θα είναι η συμφωνία του χονδρικά».

Φέρνοντας ως παράδειγμα, ο Γιώργος Πιτσιλής τόνισε ότι «αναλαμβάνει κάποιος το catering σε έναν γάμο, όπου θα είναι 100 άτομα, αυτό θα πρέπει να μας το δηλώσει…».

Η κατάργηση των πρόσθετων βιβλίων το 2013, μπορεί να απάλλαξε τους φορολογούμενους από την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία χειρόγραφης καταγραφής των πελατών τους, αλλά άνοιξε ένα ακόμα «παράθυρο» φοροδιαφυγής με τη μη έκδοση αποδείξεων παροχής υπηρεσιών.

Οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα, που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData.

Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Exit mobile version