Ξεκινούν οι θερινές εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές

Ξεκινούν σήμερα οι θερινές εκπτώσεις στα καταστήματα, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 31 Αυγούστου 2024

Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την Κυριακή 14 Ιουλίου, κατα την διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, με το πλαίσιο ωραρίου να καθορίζεται από 11.00 έως 20.00.

Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα τον τρόπο που θα προβάλλουν τη μειωμένη τιμή, η οποία πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να είναι υπολογισμένη με απόλυτη ακρίβεια, καθώς οι εκπτώσεις αφορούν τα προϊόντα θερινής περιόδου και οι προσφορές σχετίζονται με τα εποχικά είδη συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

Τι να προσέχουν οι καταναλωτές

Εάν το ποσοστό των προϊόντων που παρέχεται με μειωμένη τιμή ξεπερνά το 60% του συνόλου τους, επιβάλλεται να αναγράφεται το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.

Εφόσον, υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε περίπτωση ελέγχου, οι καταστηματάρχες πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να δεν είναι ανακριβής ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή.

Σε κάθε περίπτωση, οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν απόδειξη, εκτός από λόγους φορολογικής εντιμότητας, σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού προϊόντος είναι απαραίτητη για την επιστροφή των χρημάτων στους καταναλωτές.

Θερινές εκπτώσεις: Eπαγγελματίας στιλίστρια μάς συμβουλεύει πώς να ψωνίσουμε σωστά

Τι πρέπει να κάνετε σύμφωνα με τα όσα έγραψε επαγγελματίας στυλίστρια στο Grace.gr

Βήμα 1ο: Απολογισμός ζωής και ντουλάπας

Μια πρώτη προσέγγιση είναι ένας γερός απολογισμός, μια ανασκόπηση των αγορών μου και του πως ένοιωθα όταν φορούσα ένα συγκεκριμένο ρούχο. Καλά θα μας πεις για να ψωνίσεις, κάνεις συνεδρία με τον ψυχολόγο σου; Όχι, αλλά το να παρατηρείς τις ανάγκες σου και το τι θέλεις είναι σημαντικό, όταν πρέπει από κάπου να αρχίσεις. Το ντύσιμο είναι χαρά και ανάγκη -όχι να αρέσεις στους άλλους, αλλά να αρέσεις σ’εσένα, τελεία. Ανακαλύψτε τι σας κάνει να νιώθετε όμορφες και άνετες και οραματιστείτε την εικόνα που θέλετε να έχετε. Θα είναι ένα πρώτο βήμα που θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε το στιλ σας.

Εκτός όμως από την εσωτερική δουλειά που χρειάζεται να κάνετε, κάντε και ένα γερό ξεκαθάρισμα στην ντουλάπα σας, πουλήστε, χαρίστε ή ανακυκλώστε ό,τι δεν φοράτε πια αφήνοντας χώρο για το καινούργιο. Μελετήστε τις ανάγκες σας οι οποίες είναι διαφορετικές αν κινείστε σε έναν εργασιακό χώρο που επιβάλλεται ένα συγκεκριμένο dress code ή αν οι κοινωνικές σας υποχρεώσεις είναι πολλές και ποικίλες. Όπως και να έχει, ακόμη και αν ζητήσετε την βοήθεια ενός stylist, εσείς μόνο ξέρετε τι κομμάτια πραγματικά χρειάζεστε και σας κάνουν να αισθάνεστε ωραία φορώντας τα.

Βήμα 2ο: Προϋπολογισμός και σχέδιο δράσης

Χαρτί και μολύβι για τις μεγαλύτερες, κινητό και laptop για τις νεότερες, αν νομίζετε πως το σχέδιο «πετυχημένες αγορές», την περίοδο των προσφορών είναι κάτι που το χαρακτηρίζει ο αυθορμητισμός, σας ενημερώνω πως οι πιθανότητες αποτυχίας αυξάνονται κατακόρυφα.

Δημιουργήστε μία λίστα στην οποία καταγράφετε τις ανάγκες σας. Αξιολογήστε το ποσό που μπορείτε να διαθέσετε, τι λείπει από την ντουλάπα σας και σκεφτείτε μακροπρόθεσμα, π.χ. ένα πιο ακριβό αλλά ποιοτικό κομμάτι που θα φοράτε για αρκετά χρόνια, είναι μια έξυπνη επιλογή όσο τσουχτερή και αν είναι η τιμή του.

Αν συνηθίζετε να κάνετε τις αγορές ηλεκτρονικά καλό είναι να κάνετε μια λίστα με τα προϊόντα που σας αρέσουν, να σημειώσετε τιμές και προσφορές ώστε να είστε προετοιμασμένες για αληθινές ευκαιρίες. Γελάω πια κάθε φορά που ένα e-shop διαφημίζει εκπτώσεις από 30% σε συγκεκριμένα κομμάτια ενώ θυμάμαι την προηγούμενη τιμή τους και μαντέψτε …είναι η ίδια. Αυτό βέβαια όσο ψυχαναγκαστικό και αν φαίνεται με βοήθησε να αποκτήσω ένα υπέροχο παλτό από συνθετική γούνα που ήθελα καιρό, σε πολύ πιο χαμηλή τιμή και δηλώνω περήφανη.

Βήμα 3ο: Less is more

Σκεφτείτε πρακτικά, μην κάνετε άσκοπες αγορές που θα φορέσετε μία φορά στη ζωή σας ή ρούχα που πρέπει να χάσετε 4-5 κιλά για να μπείτε σε αυτά ή θα φορέσετε κάποια στιγμή στο μέλλον σε κάποια άλλη διάσταση, σ ’ένα άλλο σύμπαν, αλλιώς θα καταλήξετε με μια ντουλάπα γεμάτη με ρούχα με καρτελάκια. Βασικά κομμάτια όπως μονόχρωμα παντελόνια σε όλα τα σχέδια και χρώματα, τζιν, κλασικά πουκάμισα, κομψά, minimal φορέματα είναι αγορές που αποτελούν βάση για αμέτρητους συνδυασμούς και για πολλές σεζόν. Φροντίστε πρώτα να αποκτήσετε κομμάτια που αποτελούν τη βάση μιας capsule γκαρνταρόμπας ώστε με την πάροδο των χρόνων να έχετε την πολυτέλεια να την εμπλουτίζετε με τις νέες τάσεις της εκάστοτε σεζόν. Προσέξτε την ποιότητα των ρούχων που επιλέγετε και την σωστή εφαρμογή, καθώς πολλές φόρες την περίοδο των εκπτώσεων γίνεται ένα ξεσκαρτάρισμα ελλαττωματικών προϊόντων στην αγορά. Ακόμη και τα καλλυντικά που αγοράζετε καλό είναι να ρωτάτε την ημερομηνία λήξης.

Βήμα 4ο: Eπενδύστε στην ποιότητα, στα αξεσουάρ

Όσο δελεαστικό και αν είναι να αγοράσετε όσα πιο πολλά γίνεται, μπορείτε και πρέπει να αντισταθείτε. Επενδύστε σε πιο καλά κομμάτια όπως μια καλή δερμάτινη τσάντα ή ένα ζευγάρι επώνυμα αθλητικά, σανδάλια ή γόβες οπού θα μπορείτε να τα φορέσετε για πολλές σεζόν και λόγω ποιότητας αρκετά χρόνια. Το κόλπο για αυτό είναι η διαχρονικότητα, αποφύγετε τις αγορές των πολύ χαρακτηριστικών σχεδίων και των φανταχτερών it items που σε έναν χρόνο από τώρα, θα μοιάζουν πολύ παλιά. Μεγάλες totes που δεν έχουν εποχή για τα σύνολα της πόλης, δερμάτινες γόβες και loafers που θα φοράτε όλες τις εποχές αλλά και ένα καλό ζευγάρι αθλητικά είναι διαχρονικές επιλογές. Ένα κοινό μυστικό είναι πως ακόμη και αν τα ρούχα σας είναι οικονομικά, πάντα δείχνουν ακριβότερα αν τα συνδυάσετε με τσάντα, ζώνη και παπούτσια καλής ποιότητας.

Όπως και να ‘χει, όση αυτοσυγκράτηση και να επιδείξετε, σίγουρα η περίοδος των εκπτώσεων ενέχει τον κίνδυνο να παρασυρθείτε, ok, συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Όπως θα έλεγα και σε μια φίλη μου η μόδα υπάρχει όχι μόνο για να καλύπτει βασικές ανάγκες αλλά και για να μας διασκεδάζει. Αν κάτι σας τραβήξει την προσοχή αλλά δεν είναι μέσα στο πλάνο των αγορών σας, δεν έγινε και τίποτα αν παραστρατήσετε, μπορεί να μην το φορέσετε ποτέ γιατί δεν υπάρχει περίπτωση να σας καλέσουν στo red carpet των Oscars ή θα πρέπει να τρώτε καρότα για έναν χρόνο για να το φορέσετε, αλλά θα σας θυμίζει πάντα τι να προσέξετε την επόμενη φορά. Αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις και σας μιλάει μια παθούσα ειδικός. Καλά ψώνια!