ΑΑΔΕ: Αυτή είναι η νέα ιστοσελίδα – Τι αλλάζει

Όλα είναι έτοιμα και η νέα ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) είναι πλέον σε λειτουργία

Σε λειτουργία από σήμερα τίθεται ο νέος επίσημος ιστότοπος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (www.aade.gr).

Στο επίκεντρο του ανασχεδιασμού, που ακολουθεί τη νέα οπτική ταυτότητα της ΑΑΔΕ, βρίσκεται η ευκολία πλοήγησης του χρήστη, προκειμένου να είναι γρήγορα προσβάσιμο το περιεχόμενο που αναζητούν οι επισκέπτες. Οι πληροφορίες έχουν ενταχθεί στο νέο κεντρικό menu σε θεματικές κατηγορίες, με άξονα την εξυπηρέτηση των πολιτών και επιχειρήσεων, την επίκαιρη ενημέρωσή τους για τις εξελίξεις στη νομοθεσία, τα τελωνεία, το Γενικό Χημείο και τα διεθνή θέματα, καθώς και την παρακολούθηση του έργου της ΑΑΔΕ.

Επιπλέον, στον νέο ιστότοπο της ΑΑΔΕ έχει δημιουργηθεί νέα θεματική ενότητα αφιερωμένη στους ομογενείς και τους κατοίκους εξωτερικού, που μπορεί να αποτελέσει βασικό κόμβο για την ενημέρωσή τους σε φορολογικά και τελωνειακά θέματα. Οι ψηφιακές υπηρεσίες της πύλης myAADE είναι διαθέσιμες στην αρχική σελίδα του νέου ιστότοπου μέσω φιλικής διεπαφής και νέα δυνατότητα αναζήτησης. Τα βασικά χαρακτηριστικά του ανασχεδιασμένου επίσημου ιστότοπου είναι:

  • Μοντέρνος και φιλικός προς τον χρήστη σχεδιασμός για ευκολότερη πλοήγηση
  • Δίγλωσσο περιεχόμενο (ελληνικά και αγγλικά)
  • Συνεχής επικαιροποίηση και ανάδειξη των σημαντικών ενημερώσεων με διακριτή αναφορά στις σημαντικές προθεσμίες

O διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, δήλωσε σχετικά: «Παραμένοντας συνεπείς στον προγραμματισμό μας σήμερα εγκαινιάζουμε τον νέο μας ιστότοπο. Ο σύγχρονος σχεδιασμός, η βελτιωμένη παρουσίαση του περιεχομένου και η ειδική ενότητα για τους ομογενείς και τους κατοίκους του εξωτερικού, αντικατοπτρίζουν τη δέσμευσή μας να παρέχουμε μια φιλόξενη διαδικτυακή εμπειρία για όλους τους επισκέπτες του site στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».

ΑΑΔΕ: Μαζικές αποστολές μηνυμάτων 

Δρομολογούνται αυστηρές κυρώσεις για όσους παρόχους POS δεν σπεύσουν να αναβαθμίσουν τα λογισμικά τους. Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η υλοποίηση του έργου της ΑΑΔΕ για τη διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, ενόψει της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου την 29η Φεβρουαρίου.

Την Παρασκευή, εστάλησαν e-mails στις πρώτες 15.000 επιχειρήσεις, που διαθέτουν ταμειακή μηχανή, και οι πάροχοι των οποίων έχουν αναβαθμίσει τα POS τους. Τα μηνύματα καλούν τις επιχειρήσεις να διασυνδέσουν άμεσα τα POS τους με τις ταμειακές μέχρι την 29η Φεβρουαρίου που είναι και η προθεσμία. Ταυτόχρονα, τα μηνύματα αυτά αναρτήθηκαν στους λογαριασμούς της κάθε επιχείρησης, στο myAADE, στο πεδίο, «Τα Μηνύματά Μου».

Καθημερινά θα αποστέλλονται αντίστοιχα e-mails και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις, για τις οποίες οι πάροχοι POS και οι κατασκευαστές ταμειακών μηχανών θα ενημερώνουν την ΑΑΔΕ ότι η διασύνδεσή τους είναι έτοιμη να προχωρήσει. Τέλος, υπενθυμίζεται πως το έργο της διασύνδεσης απαιτεί πολλά στάδια προεργασίας και συνεργασίας.

Ήδη έχει υλοποιηθεί από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και την ΑΑΔΕ το σύνολο των νομοθετικών και διοικητικών δράσεων που απαιτούνταν προκειμένου να καταστεί εφικτή αυτή η σημαντική μεταρρύθμιση που συμβάλλει σημαντικά στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.

Επιπλέον, τόσο υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου και της ΑΑΔΕ όσο και στελέχη της αγοράς τερματικών μηχανημάτων και ταμειακών μηχανών συνεργάζονται καθημερινά προκειμένου να επιταχυνθεί τόσο η αναβάθμιση των 400.000 ταμειακών και των αντίστοιχων POS, όσο και η διασύνδεση μεταξύ τους.

Τι αναμένεται εντός των επόμενων ημερών 

Τέλος, αναμένεται εντός των επόμενων ημερών τροπολογία που θα προβλέπει την επιβολή αυστηρών κυρώσεων σε όσες εταιρίες διάθεσης τερματικών POS και ταμειακών μηχανών δεν προχωρήσουν εγκαίρως στην αναβάθμιση των λογισμικών τους με στόχο την εντός των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωση της διασύνδεσης.

ΑΑΔΕ: Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην υπηρεσία των φορολογούμενων

Με ανάρτηση στο Tik Tok ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κωστής Χατζηδάκης ανακοίνωσε μια σειρά από νέες υπηρεσίες που θα διευκολύνουν τη σχέση του πολίτη με την φορολογική διοίκηση.
«Τι είναι αυτό που ορισμένοι το βρίζουν, αλλά όλοι το χρησιμοποιούν και βγάζουν άκρη; Το 1555 του Υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ! Τώρα το φέρνουμε και στην ΑΑΔΕ! Ένα νέο, μεγάλο, σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων. Κι ακόμα, μια νέα εφαρμογή στο κινητό, όπου ο κάθε πολίτης θα βλέπει το φορολογικό του ημερολόγιο και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Επίσης, Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα», ανέφερε ο Κ. Χατζηδάκης.

Παράλληλα δρομολογούνται:

  • Μια νέα εφαρμογή στο κινητό, όπου ο κάθε πολίτης θα βλέπει το φορολογικό του ημερολόγιο και μια σειρά από άλλες υπηρεσίες της ΑΑΔΕ. Ουσιαστικά, έρχεται εφαρμογή με την οποία οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου από όπου και αν βρίσκονται, τα οποία αυτόματα θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία.
  • Ετοιμάζεται νέα ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, πιο χρηστική για τους φορολογούμενους και για τους λογιστές.
  • Επίσης, Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα.

Προχωρεί παράλληλα η προσυμπλήρωση των φορολογικών δηλώσεων και η εν γένει αυτοματοποίηση της υποβολής τους. Να σημειωθεί ότι οι φορολογούμενοι οι οποίοι απέκτησαν το 2023 εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις και δεν είχαν καμία μεταβολή στην οικογενειακή ή περιουσιακή τους κατάσταση δεν θα χρειαστεί να συμπληρώσουν τη φορολογική τους δήλωση. Το βασικό έντυπο Ε1 θα είναι έτοιμο προς υποβολή από τη φορολογική διοίκηση. Το μόνο που θα έχουν να κάνουν είναι να ελέγξουν εάν τα ποσά που είναι προσυμπληρωμένα όπως μισθοί, συντάξεις, αποδείξεις, δάνεια, κατοικίες, αυτοκίνητα κ.λ.π. Όσοι διαπιστώσουν ότι όλα είναι συμπληρωμένα σωστά θα πατήσουν απλά το κουμπί της υποβολής της δήλωσης και την ίδια στιγμή θα εκκαθαριστεί και θα εκδοθεί το εκκαθαριστικό σημείωμα. Όσοι δεν ασχοληθούν με τη δήλωση, μετά τις 30 Ιουνίου θα υποβληθεί αυτόματα.

  • Δημιουργούνται νέες, πρότυπες τοπικές υπηρεσίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
  • Ψηφιακό δελτίο αποστολής το οποίο επίσης θα μπορεί να αποστέλλεται μέσω του κινητού. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά).

«Όσοι αμφιβάλλετε, περιμένετε σας παρακαλώ μερικούς μήνες», τόνισε ο κ. Χατζηδάκης.