Αντίο στο χάρτινο – Το νέο εισιτήριο στα ΜΜΜ

Μεγάλες είναι οι αλλαγές που έρχονται στα ΜΜΜ και πιο συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά τα εισιτήρια για την μετακίνηση

Πιο συγκεκριμένα, μέχρι τις αρχές του 2024, θα βγάζουμε εισιτήρια μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο και τη χρήση κινητού.

«Πλέον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε οικονομικά πακέτα χωρίς να είναι απαραίτητο να τα προπληρώσουμε», δήλωσε μεταξύ άλλων ο κ. Ξιφαράς.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Ξιφαρά «οι αστικές μεταφορές περνάνε πλέον στην φάση του ψηφιακού μετασχηματισμού. Καταφέραμε να εντάξουμε τις τελευταίες τεχνολογικές εφαρμογές στο στρατηγικό σχεδιασμό μας. Έτσι, πολύ σύντομα η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται ανέπαφα, είτε με την χρήση τραπεζικής κάρτας είτε με το ηλεκτρονικό πορτοφόλι του κινητού μας τηλεφώνου, χωρίς να χρειάζεται επίσκεψη στα γκισέ ή τα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων», ανέφερε.

Ο Γιάννης Ξιφαράς διευκρίνισε ότι αυτή η καινοτομία θα ισχύει σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, από τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, μέχρι το μετρό και το τραμ.

«Τις επόμενες ημέρες αναμένουμε την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ώστε να ξεκινήσουμε άμεσα με την εγκατάσταση των πρώτων συστημάτων. Στόχος μας είναι μέσα στους επόμενους τρεις μήνες να λειτουργήσει το σύστημα των ανέπαφων επιβιβάσεων ξεκινώντας από τη γραμμή των λεωφορείων Express του αεροδρομίου, και εντός του επόμενου έτους να ολοκληρωθεί η καθολική εφαρμογή των νέων εφαρμογών σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών.

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι με την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος αναμένεται η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, και άρα η αύξηση των εσόδων για τον οργανισμό αστικών συγκοινωνιών, σημείωσε ο Γιάννης Ξιφαράς.

«Είναι αυτονόητο, ότι αύξηση των εσόδων σημαίνει ποιοτική βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Την ίδια στιγμή, δημιουργείται η δυνατότητα μείωσης του κόστους για αρκετούς επιβάτες. Και αυτό συμβαίνει διότι το σύστημα κάνει τακτικές εκκαθαρίσεις, διαλέγοντας το οικονομικότερο πακέτο υπηρεσιών για τον επιβάτη. Αν για παράδειγμα κάποιος επιβάτης χρησιμοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες για περισσότερες από 25 διαδρομές εντός ενός μήνα, το σύστημα δε θα χρεώσει ποσό μεγαλύτερο από αυτό της μηνιαίας κάρτας. Αυτό σημαίνει ότι πλέον θα μπορούμε να χρησιμοποιούμε οικονομικά πακέτα χωρίς να είναι απαραίτητο να τα προπληρώσουμε», εξήγησε.

Επιπλέον, ο Γιάννης Ξιφαράς, αποκάλυψε ότι το υπουργείο προχωρά στην επέκταση του συστήματος της τηλεματικής, αξιοποιώντας την τεχνολογία QR. «Με αυτό τον τρόπο, με ένα απλό σκανάρισμα από το κινητό μας τηλέφωνο, θα μπορούμε να έχουμε σε πραγματικό χρόνο όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τα δρομολόγια που διέρχονται από την συγκεκριμένη στάση».

Ο γενικός γραμματέας είπε ακόμη ότι δρομολογείται η ανανέωση του στόλου με την αγορά 1.300 νέων λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ως το τέλος της τετραετίας καθώς και η αναβάθμιση14 συρμών (70 βαγόνια) στη Γραμμή 1 του μετρό, τον αποκαλούμενο «ηλεκτρικό». Επίσης, στα σκαριά είναι και διεθνής διαγωνισμός για την προμήθεια επτά νέων διρευματικών συρμών στη Γραμμή 3 του Μετρό.

ΜΜΜ: Πού θα κατασκευαστούν οι σταθμοί στην επέκταση του μετρό προς Ίλιον

Εξελίξεις αναμένονται στον διαγωνισμό της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση προς Ίλιον. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ypodomes.com, εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους, αρχές 2025 θα ξεκινήσει η β` φάση του διαγωνισμού σύμφωνα.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε φέτος στις 3 Μαϊου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος προσέλκυσε συνολικά 4 σχήματα: ΤΕΡΝΑ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM και ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Σε αυτή τη φάση ολοκληρώνονται οι διαδικασίες περιβαλλοντικών εγκρίσεων, ελέγχου των φακέλων των συμμετεχόντων προκειμένου να αποφασιστεί ποιοι είναι αυτοί που θα περάσουν στον Β` γύρο.

Στα έργα του Μετρό στην Αθήνα στην τελευταία δεκαετία έχουμε την ηγεμονία της ΑΒΑΞ όπου από κοινού με Ghella και Alstom έχουν πάρει τα έργα για την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά και την κατασκευή της νέας Γραμμής 4 Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Στα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, η ΑΚΤΩΡ έχει μαζέψει και τα δύο projects, δηλαδή την βασική γραμμή και την επέκταση προς Καλαμαριά. Σε κάθε περίπτωση δεν περιμένουμε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού νωρίτερα από το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και αυτό υπό την αίρεση ότι δεν θα έχουμε ενστάσεις και προσφυγές.

Εδώ θα πρέπει να θυμηθούμε πως οι διαγωνισμοί για τα έργα Μετρό “προσελκύουν” τις προσφυγές λόγω του μεγάλου προϋπολογισμού που έχουν. Ο διαγωνισμός για τη γραμμή 4 διήρκησε σχεδόν 4 χρόνια ενώ αντίστοιχοι στο παρελθόν έχουν φτάσει και τα 3 χρόνια.

Πρόκειται για ένα μεγάλο περιβαλλοντικό και συγκοινωνιακό έργο που θα αλλάξει τον τρόπο μετακίνησης στην ευρύτερη περιοχή της Πετρούπολης, του Ιλίου, και εν μέρει του Καματερού. Με τη λειτουργία του αναμένεται να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασης στο κέντρο της Αθήνας από τις δυτικές συνοικίες (από το Ίλιον στην Ομόνοια, σε περίπου 18 λεπτά).

H ακτινογραφία της επέκτασης προς Ίλιον

Ο διαγωνισμός της Ελληνικό Μετρό για την επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον, προβλέπει περίπου 4 χιλιόμετρα υπόγειας διπλής γραμμής και την κατασκευή 3 σταθμών. Οι δύο από αυτούς θα είναι επί της Λεωφόρου Θηβών. Ο πρώτος είναι ο σταθμός ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας και ο δεύτερος είναι ο σταθμός ΙΛΙΟΝ στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών. Ο νέος τερματικός σταθμός θα ονομάζεται ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ και θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς στα σύνορα Ιλίου και Καματερού.

Το έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Με αυτή την επέκταση η “κόκκινη” γραμμή 2 διευρύνεται ακόμα περισσότερο και θα διαθέτει 23 σταθμούς, ξεκινώντας από το Ελληνικό και φτάνοντας μέχρι τα σύνορα του Καματερού. Θα εξυπηρετεί τα νότια προάστια, το κέντρο της Αθήνας συνδεόμενη και με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και στη συνέχεια επεκτείνεται στα δυτικά προάστια της πόλης. Η γραμμή 2 συνδέεται με τη γραμμή 3 στο Σύνταγμα και με τη γραμμή 1 σε Ομόνοια και Σταθμό Λαρίσης (Κεντρικός Σιδ.Σταθμός όπου συνδέεται και με τον Προαστιακό). Με το Τραμ η γραμμή συνδέεται σε Σύνταγμα, Συγγρού/Φιξ και Νέο Κόσμο.

Ωστόσο θα παραμένει η μικρότερη των 3 σημερινών γραμμών καθώς η γραμμή 3 διαθέτει 27 σταθμούς και η γραμμή 1 24 σταθμούς. Η γραμμη 2 σχεδιάζεται μελλοντικά να φτάσει μέχρι το Μενίδι διασχίζοντας την Αττική Οδό, περνώντας από το Καματερό και τα Άνω Λιόσια.