Απεργία ΜΜΜ: Χωρίς Λεωφορεία την Τρίτη 20/12 – Οι ώρες

Απεργία ΜΜΜ: Χωρίς λεωφορεία από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα, λόγω της στάσης εργασίας που εξήγγειλε το Συνδικάτο Εργαζομένων ΟΑΣΑ.

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η στάση θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να γίνει η εκλογοαπολογιστική συνέλευση ενόψει των εκλογών του Συνδικάτου.

Στάση εργασίας πραγματοποιούν αύριο Τρίτη, 20 Δεκεμβρίου, τα λεωφορεία, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΑΣΑ.

Απεργία ΜΜΜ: Αποκατάσταση της κυκλοφορίας μετά τις 18:00

Ειδικότερα, το Συνδικάτο Εργαζομένων του ΟΑΣΑ κάνει στάση εργασίας την Τρίτη (20/12).

Οι ώρες που τα λεωφορεία θα ακινητοποιηθούν θα είναι από τις 11:00 το πρωί έως και τις 17:00 το απόγευμα της Τρίτης. Η αποκατάσταση της κυκλοφορίας αναμένεται να γίνει μετά τις 18:00.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η στάση εργασίας θα πραγματοποιηθεί προκειμένου να γίνει η εκλογοαπολογιστική συνέλευση ενόψει των εκλογών του Συνδικάτου.

Τα λεωφορεία που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ, αναμένεται να κινηθούν κανονικά.

Απεργία ΜΜΜ: Mόνο με «πάσο» οι φοιτητές στα ΜΜΜ

Έχοντας μαζί τους μόνο την φοιτητική τους κάρτα θα μετακινούνται σύντομα όλοι οι φοιτητές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ καθώς τα εισιτήρια τους θα μπορούν να ενσωματωθούν στη φοιτητική τους ταυτότητα.

Μέσα από ανοικτό διαγωνισμό μία εταιρεία έχει ήδη λάβει τη διασύνδεση του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου του ΟΑΣΑ με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ακαδημαϊκής ταυτότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διαχειρίζεται το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας. Ο σχεδιασμός αυτός, η υλοποίηση του σχεδίου και οι δοκιμές της υπηρεσίας επέκτασης των δικαιωμάτων μετακίνησης σε φοιτητές ΑΕΙ αναμένεται να γίνει με αυτοματοποιημένο τρόπο, χωρίς υποχρέωση προσέλευσης σε φυσικό εκδοτήριο του ΟΑΣΑ, μέσα σε πέντε μήνες.

Επίσης, αναμένεται να σχεδιαστεί και να υλοποιηθούν λειτουργίες πώλησης και επικύρωσης των συστημάτων ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις νέες ακαδημαϊκές ταυτότητες των φοιτητών ΑΕΙ. Με την ολοκλήρωση του έργου, οι φοιτητές των ΑΕΙ θα μπορούν να μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς χωρίς να χρειάζεται να έχουν μαζί τους την κάρτα του ΟΑΣΑ, καθώς θα ενσωματωθούν όλες οι λειτουργίες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στο φοιτητικό πάσο.

Πέρα από την ευκολία που θα προσφέρει στους φοιτητές η διασύνδεση του φοιτητικού πάσου με το εισιτήριο, η αλλαγή αναμένεται να συμβάλει ενεργά και στην καταπολέμηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ΟΑΣΑ. Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται η χρήση χαρτιού και πλαστικού και εξοικονομείται ενέργεια λόγω σημαντικών μειώσεων στις μετακινήσεις στη φάση διανομής και αποθήκευσης των φοιτητικών καρτών.

Απεργία ΜΜΜ: Kαμπάνια του ΟΑΣΑ για επαναφόρτιση του εισιτηρίου

Το σύνθημα «Δώσ’ του μία ευκαιρία να ταξιδέψει ξανά»» έχει η καμπάνια που ξεκίνησε ο όμιλος ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με τις θυγατρικές του ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, για επαναφόρτιση του εισιτηρίου, στο πλαίσιο του προγράμματος Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των Συγκοινωνιών Αθηνών.

Ο Οργανισμός καλεί τους επιβάτες να επαναφορτίζουν το ATH.ENA Ticket όπως την προσωποποιημένη και την ανώνυμη ATH.ENA Card, και τους προτρέπει:

  • Να κάνουν περισσότερες διαδρομές με το ίδιο εισιτήριο.
  • Να μετακινηθούν πιο έξυπνα.
  • Να προστατέψουν το περιβάλλον

«Η καμπάνια απλώνεται σε όλα τα μέσα, μετρό, τραμ, λεωφορεία και τρόλεϊ και καλεί το επιβατικό κοινό να εντάξει την επαναφόρτιση του απλού εισιτηρίου στις καθημερινές του συνήθειες» αναφέρει ο όμιλος ΟΑΣΑ. Πρόκειται για μία απλή διαδικασία, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί σε όλα τα αυτόματα μηχανήματα, τα εκδοτήρια και σε πολλά επιλεγμένα σημεία πώλησης.

Παρότι η επαναφόρτιση είναι μία από τις βασικές λειτουργίες του ATH.ENA Ticket, σημαντικό ποσοστό του επιβατικού κοινού εξακολουθεί σήμερα να μην είναι εξοικειωμένο με αυτήν τη διαδικασία. Πραγματοποιεί, δηλαδή, μία διαδρομή, πετάει το εισιτήριο παρ’ όλο που είναι πολλαπλών χρήσεων και εκδίδει νέο για την επόμενη μετακίνησή του.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, εκατομμύρια αχρησιμοποίητα εισιτήρια σπαταλώνται, ενώ συχνά απορρίπτονται σε δημόσιους χώρους ρυπαίνοντας το περιβάλλον. Οι ημερήσιες εκδόσεις χάρτινων «πολλαπλών έξυπνων εισιτηρίων» ανέρχονται μεσοσταθμικά σε 80.000-100.000 τεμάχια την ημέρα και σύμφωνα με τα στοιχεία επικύρωσης, το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών αφορά την κατηγορία μίας αστικής διαδρομής χρονικής διάρκειας 90 λεπτών.

Κατά συνέπεια, τα χάρτινα πολλαπλά εισιτήρια όχι μόνο δεν επαναφορτίζονται, αλλά καταναλώνονται, κυρίως, για αγορές εισιτηρίων μίας διαδρομής αξίας 1,20 ευρώ και όχι για τα υπόλοιπα πακέτα εισιτηρίων (2,5 ή 10+1 διαδρομών) που η τιμή αγοράς τους είναι μικρότερη:

Ενιαίο εισιτήριο 1,20 ευρώ / 1,20 ευρώ

2πλό ενιαίο εισιτήριο 2,30 ευρώ / 1,15 ευρώ

5πλό ενιαίο εισιτήριο 5,70 ευρώ / 1,14 ευρώ

10+1 ενιαία εισιτήρια 12,00 ευρώ / 1,09 ευρώ.

Απεργία ΜΜΜ: Διεθνής διαγωνισμός για την εκπόνηση Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών στην Αττική με ορίζοντα 20ετίας

Διεθνή διαγωνισμό για την εκπόνηση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών που θα καθορίσει το μέλλον των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα, προκήρυξε ο ΟΑΣΑ.

Στόχος η βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και η αποδοτική λειτουργία του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών με ορίζοντα εικοσαετίας και έμφαση στη διαλειτουργικότητα των μέσων και την προώθηση βιώσιμων αστικών μεταφορών.

Ειδικότερα, με απόφαση του Δ.Σ. του ΟΑΣΑ, ξεκίνησε η ανοικτή διαδικασία επιλογής αναδόχου για την εκπόνηση της μελέτης «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής», η οποία θα ολοκληρωθεί σε τέσσερις φάσεις.

Ο προϋπολογισμός του μελετητικού έργου που θα διαρκέσει 23 μήνες ανέρχεται σε 2,37 εκατ. ευρώ, με κριτήριο ανάθεσης της σύμβασης την «πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά» βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας τιμής και η επιλογή του Αναδόχου θα γίνει σύμφωνα με την «ανοικτή διαδικασία» του άρθρου 264 του ν. 4412/2016.

Για το έργο της μελέτης έχει εξασφαλιστεί συγχρηματοδότηση από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το ΕΣΠΑ 2014-2020, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ).

Το υφιστάμενο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών είναι βασισμένο σε στοιχεία μελετών ζήτησης μετακινήσεων και προέλευσης προορισμού του 2009, με βάση τις τότε κοινωνικές, οικονομικές, μεταφορικές συνθήκες της Αττικής. Δεδομένου ότι ο ευρύτερος σχεδιασμός των αστικών συγκοινωνιών είναι διαδικασία που απαιτεί παρακολούθηση, επικαιροποίηση, και συντονισμό με την Πολιτεία, ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προχωρούν στον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου, μέσω της εκπόνησης ενός νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής.

Απεργία ΜΜΜ: Το αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι η ανάπτυξη, διαμόρφωση και τεκμηρίωση του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Αττικής για την περίοδο μέχρι και το 2040.

Το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής» θα οδηγήσει σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων, μέτρων και δράσεων, οι οποίες θα προσδιορίσουν τη δομή, τα στοιχεία, τα χαρακτηριστικά και τη λειτουργία του μεταφορικού συστήματος της Αθήνας κατά την επόμενη εικοσαετία.

Το πλαίσιο και τα στοιχεία που θα εξαχθούν θα βασίζονται στις επιταγές της βιώσιμης κινητικότητας, θα προωθούν τη χρήση δημόσιων μέσων μεταφοράς και θα υποστηρίζουν την υιοθέτηση σύγχρονων και καινοτόμων πρακτικών, υπηρεσιών και τεχνολογιών σχετικών με τις αστικές μεταφορές.

Η σκοπιμότητα για τον ανασχεδιασμό του συγκοινωνιακού έργου μέσω της εκπόνησης ενός νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ) προκύπτει από:

  • τη συνεχή και με ταχύτατους ρυθμούς αλλαγή των οικονομικών, πολεοδομικών και κοινωνικών συνθηκών στην Αττική
  • τη διαφοροποίηση των μετακινήσεων με ΙΧ οχήματα, λόγω της μεταβολής στις τιμές των καυσίμων
  • την ανάγκη διασφάλισης μέγιστης αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
  • την ανάγκη συνέργειας με τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που εκπονούνται από τους ΟΤΑ του Ν.Αττικής
  • την προώθηση εναλλακτικών μορφών αστικής κινητικότητας (π.χ. ποδήλατα) σε συνδυασμό με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς,
  • την ανάγκη χρήσης νέων τεχνολογιών για την καλύτερη πληροφόρηση των επιβατών.

Για την ανάπτυξη του νέου ΣΣΜΑ θα απαιτηθεί η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης του συστήματος μεταφορών της Αττικής, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί κατά την τελευταία δεκαετία.

Η αποτύπωση θα αξιοποιηθεί αφενός στον εντοπισμό προβλημάτων, αδυναμιών, αναγκών και απαιτήσεων του συστήματος μεταφορών και αφετέρου στην επικαιροποίηση / ανάπτυξη μεθοδολογικών εργαλείων που διαθέτει ο ΟΑΣΑ.

Ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Γκόλιας με αφορμή την προκήρυξη της μελέτης για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής, τόνισε: «Ο ΟΑΣΑ ως αρμόδιος για τον προγραμματισμό, τον συντονισμό και την εποπτεία των ΜΜΜ, θέτει ως προτεραιότητα τη διαμόρφωση μιας νέας σελίδας για την αστική μετακίνηση στο λεκανοπέδιο. Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής θα προτείνει θεσμικά, λειτουργικά και τεχνολογικά μέτρα, τα οποία θα υλοποιηθούν με σκοπό οι αστικές συγκοινωνίες να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες μετακίνησης, να είναι προσβάσιμες από όλους, να είναι βιώσιμες αυξάνοντας την αξία τους, και να αποτελούν την πρώτη επιλογή για την μετακίνηση των πολιτών».

Σχολιάζοντας την προκήρυξη του διαγωνισμού για το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής, η διευθύνουσα σύμβουλος του ΟΑΣΑ, Ίρις Αντωνοπούλου δήλωσε: «Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής σκοπό έχει να προσδιορίσει τη ζήτηση για ΜΜΜ, να εκτιμήσει τις απαιτήσεις προέλευσης-προορισμού, να εξετάσει νέες τάσεις αστικής μετακίνησης, σε ένα χώρο ευθύνης που τα τελευταία 15 χρόνια έχει μεταβληθεί σημαντικά, από κοινωνική, οικονομική και πολεοδομική άποψη. Η εκπόνηση του σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή, στοχεύει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών της Αττικής και της αποδοτικότερης λειτουργίας του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών».