Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: «Φωτιά» για οδηγούς – Οι νέες τιμές

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Ακόμη μια υπηρεσία που θα πρέπει να πληρώσουν χρυσή οι Έλληνες πολίτες. Δείτε τις νέες τιμές.

Δεν έχουν τέλος οι αυξήσεις είτε αφορά προϊόντα, είτε υπηρεσίες. Την ανηφόρα έχουν πάρει και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, καθώς οι καταναλωτές θα κληθούν να τα πληρώσουν αυξημένα κατά 12,5%.

H αύξηση ήταν αναμενόμενη από καιρό λένε παράγοντες της αγοράς όμως ο κορωνοϊός την φρέναρε. Τώρα όμως με το αυξημένο κόστος των επισκευών αφού τα ανταλλακτικά έχουν πάρει τον ανήφορο ήταν πια αναπόφευκτη.

Οι ειδικοί πάντως θα πουν πως οι οδηγοί ακόμα και σήμερα με τις αυξήσεις μπορούν να γλιτώσουν χρήματα αν έχουν την δυνατότητα να εξοφλήσουν εφάπαξ ή με δόσεις μέσω κάρτας μεγαλύτερης διάρκειας συμβόλαια κάτι που άλλωστε ξέρουν οι καταναλωτές και πολλοί ήδη το προτιμούν.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Παραδείγματα

Για παράδειγμα για μικρό αυτοκίνητο 1000 κυβικών, 2 ετών με έδρα στο κέντρο τα Αθήνας και οδηγό με δίπλωμα 16 ετών και ηλικίας 37 ετών θα έχει έκπτωση 40% σε δωδεκάμηνο συμβόλαιο με το βασικό πακέτο να κοστίζει από 108 έως 188 ευρώ ενώ το κόστος εκτοξεύεται αν η κάλυψη είναι τρίμηνη στα 37 έως 55 ευρώ δηλαδή το κόστος τον χρόνο ακομα και αν δεν υπάρξει και νέα αύξηση θα είναι από 148 έως 220 ευρώ δηλαδή ο οδηγός θα δώσει έως και τα διπλά λεφτά.

Τα έτσι και αλλιώς υψηλά κόστη είναι μόνο για τις απόλυτα υποχρεωτικές από τον νόμο καλύψεις που αν κάποιος σκεφτεί να μην τις κάνει και να μείνει ανασφάλιστος μπορεί να είναι βέβαιος πως θα τον εντοπίσει η ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα βρει το προστιμο στο email του.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις τιμές των ασφαλίστρων στα αυτοκίνητα

Τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων δεν παραμένουν σταθερά στη διάρκεια των χρόνων, αλλά έχουν άμεση σχέση με το πλήθος και τη σοβαρότητα των τροχαίων ατυχημάτων και κατ’ επέκταση με την κατανάλωση καυσίμων και την κίνηση στους δρόμους. Αν υπάρχουν περισσότερα οχήματα στον δρόμο, τότε είναι λογικό να αυξάνονται οι πιθανότητες για τροχαία ατυχήματα.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, λόγω της σημαντικής μείωσης στην κατανάλωση καυσίμων και στις νέες ταξινομήσεις, παρατηρήθηκε μία μεγάλη μείωση στα τροχαία. Αυτό είχε ως φυσικό αποτέλεσμα τη μείωση των ασφαλίστρων.

Τώρα, όμως, παρατηρείται ξανά αύξηση στις μετακινήσεις, άρα και μεγάλη αύξηση στα τροχαία ατυχήματα. Ένας σημαντικός παράγοντας που επιβαρύνει τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων είναι και το αυξημένο κόστος επισκευών.

Τα αυξημένα κόστη επισκευών οδηγούν σε αύξηση των αποζημιώσεων από τις ασφαλιστικές εταιρείες και επακόλουθα στην αύξηση των ασφαλίστρων.

Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών των αυτοκινήτων, οι οποίες σημειώνουν άνοδο 6% σε σχέση με το 2020 και 44% σε σχέση με το 2013, σύμφωνα με έρευνα από τον Οργανισμό Ασφάλισης της Γερμανίας (GDV).

Ακόμη ένας παράγοντας που επηρεάζει τις τιμές είναι ότι οι τεχνολογίες των οχημάτων έχουν γίνει πιο περίπλοκες και τα υλικά που χρειάζονται είναι πιο ακριβά. Ενδεικτικά, οι τιμές αντικατάστασης του πορτμπαγκάζ έχουν αυξηθεί κατά 60%, ενώ ακόμα περισσότερο έχουν αυξηθεί οι τιμές για φωτιστικά σώματα (67%).

Η ασφάλεια αυτοκινήτου είναι απαραίτητη για όλα τα οχήματα που βρίσκονται σε κίνηση. Αν συμβεί κάποιο ατύχημα ή βλάβη, αν υπάρξει κλοπή του οχήματος ή αν προκύψει κάποια φυσική καταστροφή, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να αποζημιωθεί.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Ακόμη

Στη διαμόρφωση του τελικού ασφαλίστρου σημαντικό ρόλο παίζει η ηλικία του οδηγού, που είναι από τα πιο σημαντικά κριτήρια στη διαμόρφωση του ασφαλιστικού προγράμματος.

Ένας νέος οδηγός, πέρα από το επασφάλιστρο που πληρώνει, είναι πιο επιρρεπής σε ατυχήματα. Γι’ αυτόν τον λόγο οι πιο νέοι και άπειροι οδηγοί πληρώνουν μεγαλύτερα ασφάλιστρα έναντι ενός έμπειρου οδηγού 40 ετών.

Εάν ο οδηγός έχει το δίπλωμα για λιγότερο από ένα έτος, πληρώνει επασφάλιστρο μέχρι να συμπληρώσει τα 23 έτη του.

Ο τόπος διαμονής είναι άλλος ένας βασικός παράγοντας. Αυτό συμβαίνει καθώς οι ασφαλιστικές γνωρίζουν ποιες περιοχές έχουν περισσότερα ατυχήματα. Έτσι, αντίστοιχα, υπάρχουν αυξημένες τιμές στην ασφάλεια αυτοκινήτου. Συνήθως, τα μεγάλα αστικά κέντρα έχουν υψηλότερες τιμές, σε αντίθεση με την επαρχία που απολαμβάνει χαμηλότερες τιμές στην ασφάλιση λόγω μικρότερου ρίσκου.

Τα κυβικά και ο τύπος οχήματος επηρεάζουν τις τιμές ασφάλισης και το τελικός κόστος του ασφαλίστρου. Τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα, καθώς και τα sport, πληρώνουν συνήθως υψηλότερα ασφάλιστρα καθώς θεωρούνται υψηλότερου κινδύνου.

Τέλος, όσο μικρότερη είναι η διάρκεια ασφάλισης τόσο υψηλότερα θα είναι τα ασφάλιστρα. Μία ετήσια ασφάλεια προσφέρει εξοικονόμηση έως και περίπου 40% σε σχέση με μία μηναία ασφάλιση και περίπου 20% σε σχέση με την εξάμηνη ασφάλιση.

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Αντιπαράθεση για πρώτη κατοικία και ασφάλιστρα

Με τοποθετήσεις πολιτικών αρχηγών αναμένεται σήμερα στην Ολομέλεια η συζήτηση και ψήφιση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τις «Ρυθμίσεις και το πλαίσιο δεύτερης ευκαιρίας» σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που αδυνατούν να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους.

Στην αιχμή της αντιπαράθεσης μεταξύ της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων, έχουν βρεθεί οι διατάξεις που αφορούν την προστασία της πρώτης κατοικίας για τους «κόκκινους» δανειολήπτες στεγαστικών και ενυπόθηκων τραπεζικών δανείων, το ύψος του ακατάσχετου ποσού για μισθούς, συντάξεις και από εισοδήματα καθώς και για τις διαδικασίες πτώχευσης φυσικών και νομικών προσώπων. Ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας έχει προαναγγείλει στην Επιτροπή Οικονομικών ότι θα καταθέσει νομοθετικές βελτιώσεις .

Στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης, αναμένεται να βρεθεί, το άρθρο 268 του νομοσχεδίου που αφορά στις διατάξεις του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχετικά με τις μονομερείς αναπροσαρμογές ασφαλίστρων που έχουν δικαίωμα να προβαίνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στα συμβόλαια Υγείας, μετά και τις παρατηρήσεις που καταγράφονται και στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής σημειώνοντας ότι αυτό δεν συνάδει με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και επισημαίνοντας ότι «είναι πιθανόν να συνεπάγεται σοβαρή περιουσιακή ζημία για τους ασφαλισμένους».

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Επίσης

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ‘Αδωνις Γεωργιάδης, πάντως, στην Επιτροπή Οικονομικών έχει αναφέρει πως θα καταθέσει νομοθετική βελτίωση όπου θα αποσαφηνίζεται πλήρως ότι η διάταξη αυτή αφορά μόνο τα «ανοικτά» σε αναπροσαρμογές ασφαλιστήρια συμβόλαια Υγείας και όχι τα «παλαιά» και «κλειστά» ασφάλιστρα που δεν παρέχουν αναπροσαρμογές ασφαλίστρων.

Επίσης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχει αναφέρει ότι αυτό που θεσπίζεται είναι προς όφελος των κατόχων «ανοικτών» ασφαλιστηρίων καθώς πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν θα μπορούν να ζητούν «ανεξέλικτες» αυξήσεις καθώς μπαίνει ως «ταβάνι» ο δείκτης του ΙΟΒΕ.

Στο νομοσχέδιο μέχρι αυτή την στιγμή έχουν κατατεθεί τέσσερις υπουργικές τροπολογίες που αφορούν την σύσταση και οργάνωση στο Υπουργείο Οικονομικών Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού Ταμείου Ανάκαμψης. Τις κατεπείγουσες ρυθμίσεις για τη διασφάλιση της θαλάσσιας συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης νησιωτικών περιοχών και την ανάκτηση του ακτοπλοϊκού δικτύου. Ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών.

Και μια τροπολογία του υπουργείου Εργασία με τον μηχανισμός ενίσχυσης της απασχόλησης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» – Τροποποίηση της παρ.3 του άρθρου 31 του ν. 4690/2020 και της παρ.2 του άρθρου 123 του ν.4714/2020 2. Έκτακτα μέτρα στήριξης εργαζομένων σε επιχειρήσεις – εργοδότες σε Περιφερειακές Ενότητες που εντάσσονται σε επιδημιολογικό επίπεδο «πολύ υψηλό», «υψηλό», «μέτριο» και «χαμηλό».

Ασφάλιστρα αυτοκινήτων: Ικανοποίηση της Ένωσης Καταναλωτών Χανίων για απαγόρευση των αυξήσεων στα ασφάλιστρα

Την ικανοποίησή της εκφράζει με ανακοίνωσή της η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Χανίων για την απόφαση του υφυπουργού Εργασίας, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, αρμόδιου για θέματα προστασίας καταναλωτή, με την οποία απαγορεύεται η χρήση όρου που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες σε συμβάσεις νοσηλευτικής περίθαλψης που έχει κριθεί αμετάκλητα ως καταχρηστικός από τη Δικαιοσύνη.

Πρόκειται για τον όρο που επιτρέπει σε ασφαλιστικές εταιρείες να προβαίνουν κατά τη διάρκεια της σύμβασης ή σε οποιαδήποτε ημερομηνία ανανέωσης της σε μονομερή αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων, χωρίς να καθορίζονται εκ των προτέρων αντικειμενικά κριτήρια για τον καταναλωτή.

”Η πρακτική της απροειδοποίητης αύξησης των ασφαλίστρων αποτελούσε πρακτική στην Ελληνική ασφαλιστική αγορά από σημαντικό αριθμό ασφαλιστικών εταιρειών. Με την πρακτική αυτή οι ασφαλισμένοι βρίσκονταν αντιμέτωποι με αυξήσεις ασφαλίστρων για τις οποίες δεν είχαν ενημερωθεί και προκειμένου να συνεχίσουν το πρόγραμμα της ασφάλισής τους έπρεπε να πληρώσουν τα επιπλέον χρήματα.

Ειδικότερα σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία όπως είναι η σημερινή, είναι φανερό ότι τέτοιες πρακτικές επιβάρυναν σημαντικά τον οικογενειακό προϋπολογισμό. Με την Απόφαση τίθεται πλέον φραγμός στην αδιαφάνεια και στον αιφνιδιασμό των καταναλωτών από υπέρογκες και ανεξέλεγκτες αυξήσεις στα ασφάλιστρα των ασφαλίσεων νοσοκομειακής κάλυψης” σημειώνει η ένωση.