Columbia Pictures: «Αέρας» ανανέωσης με νέο λογότυπο με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυσή της

Το 2024 η «Columbia Pictures» γιορτάζει έναν αιώνα στην Κινηματογραφική Βιομηχανία. Για αυτό δόθηκε στην δημοσιότητα από τη Sony Pictures Entertainment το ανανεωμένο λογότυπό της, στο οποίο φυσικά παραμένει η εμβληματική εικόνα «Lady with the Torch».

Από τις 10 Ιανουαρίου του 2024, η λάμψη της δάδας στο διάσημο λογότυπο θα είναι πιο έντονη, καθώς θα συμβολίζει τη «ζωντανή» και «πλούσια» 100ετή ιστορία του στούντιο, αναφέρει η Sony σε ανακοίνωσή της. Επίσης στο πλαίσιο του εορτασμού θα υπάρξουν ειδικές προβολές σε φεστιβάλ, συναυλίες με μουσικές ταινιών, καθώς και άλλες εκπλήξεις που θα αποκαλυφθούν κατά τη διάρκεια του έτους.

«Υπάρχει ένα πράγμα που διαχωρίζει ένα μεγάλο στούντιο από όλους τους άλλους παραγωγούς περιεχομένου: η Ιστορία. Στην Columbia, αυτή η ιστορία αντανακλάται στα αμέτρητα πολιτιστικά φυλαχτά που δημιούργησαν χιλιάδες άνθρωποι εδώ και 100 χρόνια. Όλοι μας στην Columbia είμαστε υπερήφανοι για αυτή την κληρονομιά και είναι τιμή μας που τη γιορτάζουμε» ανέφερε σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Sony Pictures Motion Picture Group, Τομ Ρόθμαν (Tom Rothman).

Σημειώνεται ότι το νέο λογότυπο θα κυκλοφορήσει πριν τις μεγάλες παραγωγές της Sony για το 2024, «Madame Web» (14 Φεβρουαρίου), «Ghostbusters: Frozen Empire» (29 Μαρτίου), «The Garfield Movie» (24 Μαΐου), «Bad Boys 4» (14 Ιουνίου), «Kraven the Hunter» (30 Αυγούστου), «Venom 3» (8 Νοεμβρίου) καθώς και η νέα ταινία «Karate Kid» με τους Τζάκι Τσαν(Jackie Chan) και Ραλφ Μάτσιο (Ralph Macchio) στις 13 Δεκεμβρίου.

Ποια είναι η γυναίκα;

Για πολλά χρόνια η ιστορία της γυναίκας που πόζαρε για αυτό το σύμβολο, είχε μείνει άγνωστη. Όλα ξεκίνησαν το 1918 από τα αδέλφια Χάρι και Τζακ Κον και τον φίλο τους Τζόελ Μπραντ, που ίδρυσαν την εταιρεία CBC Film Sales Corporation.

Στα πρώτα του χρόνια, το στούντιο πραγματοποίησε ως επί το πλείστον χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγές, οδηγώντας τους Κον και Μπραντ το 1924, να μετονομάσουν την εταιρεία τους σε Columbia Pictures. Το όνομά τους και το γυναικείο λογότυπο φέρουν το όνομα της Κολούμπια, που είναι το πιο ξεχασμένο γυναικείο σύμβολο των ΗΠΑ.

Το πρώτο λογότυπο

Να ξεκαθαρίσουμε πώς στο λογότυπο της Columbia Pictures είναι μια γυναίκα που φέρει μία δάδα και φοράει έναν χιτώνα και όπως αναφέρθηκε, αντιπροσωπεύει την Κολούμπια, μια προσωποποίηση των ΗΠΑ. Η αλήθεια είναι πως για αρκετά χρόνια υπήρχε η φήμη ότι οι δημιουργοί της εμπνεύστηκαν από τη διάσημη ηθοποιό, Ανέτ Μπένινγκ, μιας και το πρόσωπό της μοιάζει με αυτό της γυναίκας.

Πριν από χρόνια σε σχετική ερώτηση που της είχε γίνει, είχε απαντήσει πως όντως μοιάζουν και πως ίσως χρησιμοποίησαν δική της φωτογραφία, χωρίς κανείς ποτέ να την είχε ενημερώσει γι’ αυτό.

Μέχρι το 2016, ελάχιστοι γνώριζαν την ιστορία πίσω από την «Κυρία Κολούμπια», όπως συνηθίζεται να την αποκαλούν.

<

Το εμβληματικό λογότυπο

Όλα ξεκίνησαν το 1924, όταν η Columbia Pictures χρησιμοποίησε ένα λογότυπο με μια αρχαία Ρωμαία που κρατά μια ασπίδα στο αριστερό της χέρι και ένα ραβδί σιταριού στο δεξί της χέρι. Η γυναίκα φορούσε το παραδοσιακό ρούχο των γυναικών στην αρχαία Ρώμη. Η εικόνα βασίστηκε στην ηθοποιό Έβελιν Βέναμπλ, γνωστή για την παροχή της φωνής της ως «The Blue Fairy» στην ταινία «Πινόκιο» της Walt Disney.

Το λογότυπο άλλαξε το 1928 με τη γυναίκα να φορά τυλιγμένη τη σημαία των ΗΠΑ γύρω της και να κρατά έναν πυρσό ψηλά και για πρώτη φορά, εμφανίζεται το όνομα Columbia Pictures πάνω από αυτήν.

Πώς έγινε ψηφιακό λογότυπο

Το τρέχον λογότυπο δημιουργήθηκε το 1992 και ξεκίνησε τη χρήση του σε ταινίες το επόμενο έτος, όταν οι Σκοτ Μέντνικ και το The Mednick Group προσλήφθηκαν από τον Πίτερ Γκάμπερ να δημιουργήσουν λογότυπα για όλα τα ψυχαγωγικά ακίνητα που ανήκαν στη Sony Pictures.

Ο Μέντνικ προσέλαβε τον καλλιτέχνη της Νέας Ορλεάνης, Μάικλ Ντες, για να ξαναβάψει ψηφιακά το λογότυπο και να επιστρέψει τη γυναίκα σε μια «κλασική» εμφάνιση. Ο Μάικλ Ντες προσέλαβε ως μοντέλο για το λογότυπο την Τζένη Τζόζεφ, μία καλλιτέχνιδα των γραφικών τεχνών που εργαζόταν για την εφημερίδα Times-Picayune. Λόγω χρονικών περιορισμών, συμφώνησε να βοηθήσει στο μεσημεριανό της διάλειμμα.

Σε διαμέρισμα έγινε η φωτογράφιση

Η φωτογράφιση κράτησε 4 ώρες και έγινε στο διαμέρισμά της στη Νέα Ορλεάνη, που μετατράπηκε σε αυτοσχέδιο στούντιο, με φόντο τις σκοτεινές κουρτίνες του σαλονιού της. Η Τζόζεφ τυλίχτηκε με ένα σεντόνι και κράτησε ψηλά ένα απλό πορτατίφ, ανάβοντας τη λάμπα για να μοιάζει με την αναμμένη δάδα των παλιότερων λογότυπων.

Όπως έχει δηλώσει η ίδια σε συνέντευξή της, αυτή ήταν η πρώτη και τελευταία φορά που πόζαρε ως μοντέλο και δεν περίμενε ποτέ ότι το πρόσωπό της θα έφτανε μέχρι τη μεγάλη οθόνη, έστω και ζωγραφισμένο, να υποδέχεται χιλιάδες θεατές στις ταινίες της Columbia Pictures.