Google: Τέλος στα passwords – Έτσι θα μπαίνετε στον λογαριασμό σας

Αλλάζουν όλα στην Google η οποία προχωρά σε κινήσεις προκειμένου να μην χρειάζεται να θυμούνται οι χρήστες πολλούς διαφορετικούς κωδικούς

Πιο συγκεκριμένα, η google, μέσω των passkeys επιχειρεί να λύσει το συγκεκριμένο πρόβλημα που δυσκολεύει αρκετό κόσμο

Μέσω των passkeys θα μπορείτε να κάνετε σύνδεση σε μια ιστοσελίδα ή λογαριασμό με βιομετρικά στοιχεία (εικόνα του προσώπου / δακτυλικό αποτύπωμα) ή με PIN.

Το ZDNET αναφέρει ότι είναι ψηφιακό κλειδί, που προσφέρει περισσότερη προστασία από τους παραδοσιακούς κωδικούς, επειδή χρειάζεται έλεγχος τόσο της ιστοσελίδας, όσο και της συσκευής του χρήστη, ώστε να ανοίξει ένας λογαριασμός από χάκερ.

Google: Πώς λειτουργεί το passkeys

Οι ιστοσελίδες που υποστηρίζουν passkeys (δεν λειτουργούν σε όλες τις υπηρεσίες ακόμη), διαθέτουν έναν αλγόριθμο κρυπτογράφησης που φτιάχνει τον συγκεκριμένο κωδικό, με την εξής διαδικασία.

Το ένα μέρος του ψηφιακού κλειδιού με τις βασικές πληροφορίες (ποιος έχει τον λογαριασμό, πότε δημιουργήθηκε κτλ) αποθηκεύεται στο εκάστοτε σάιτ και το μοναδικό αποτύπωμα που ξεκλειδώνει τον λογαριασμό αποθηκεύεται σε μία συσκευή που διαλέγει ο χρήστης.

Παραδείγματος χάριν, αν κάποιος φτιάξει passkey σε gmail και δηλώσει τον υπολογιστή ως συσκευή ταυτοποίησης, για να μπει από το κινητό, πρέπει να ανοίξει την αρχική συσκευή και να πατήσει από εκεί την επιβεβαίωση.

Επιπλέον, είναι μοναδικός ο τρόπος που δημιουργείται κάθε passkey σε κάθε ιστότοπο, οπότε ακόμη κι αν σπάσει, εκτίθεται στους χάκερ ένας περιορισμένος αριθμός δεδομένων.

Γιατί δεν έχει επεκταθεί ακόμη

Μέχρι στιγμής, πρόκειται για τεχνολογία που βρίσκεται στα σκαριά ακόμη, καθώς μόνο η Google πιέζει επίσημα για να εφαρμοστεί παντού. Ωστόσο, το μέλλον της δεν είναι δυσοίωνο, αφού τη συγκεκριμένη πρακτική στηρίζουν η Apple και η Microsoft, ενώ σιγά σιγά στρέφονται κι άλλες τεχνολογικές εταιρείες.

Όμως για να εφαρμοστεί καθολικά, σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν οι απαραίτητοι servers για να αποθηκεύουν τα στοιχεία, η νομοθεσία και φυσικά η κατάργηση των passwords.

Χαρακτηριστικά, η Google αναφέρει στην ιστοσελίδα developers.google.com ότι «δεν μπορεί να ξεκλειδώσει έναν λογαριασμό, γιατί δεν διατηρεί αντίγραφο από το ψηφιακό κλειδί του χρήστη». Έτσι, περιπλέκεται η κατάσταση αν παραδείγματος χάριν, δοθεί εισαγγελική εντολή για το άνοιγμα ενός λογαριασμού, αφού θα χρειάζεται η εκάστοτε συσκευή, που μπορεί να έχει εξαφανιστεί ή να έχει μη επιδιορθώσιμες βλάβες.

Εντούτοις, οι εταιρείες στρέφονται σιγά σιγά σε αυτή την τεχνολογία, ειδικά όσο φουντώνει η συζήτηση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, με κράτη να βάζουν αυστηρούς περιορισμούς που λίγες μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να αποφύγουν και για μικρό χρονικό διάστημα.

O λόγος για τον οποίο η Google πλήρωσε δισ. δολάρια στην Apple για μια μόνο ρύθμιση

Η αναφορά της εφημερίδας Guardian τον Αύγουστο ότι δικηγόροι που είχαν συνεργασθεί με το Ανώτατο Δικαστήριο έδωσαν χρήματα σε βοηθό του δικαστή Κλάρενς Τόμας για ένα χριστουγεννιάτικο πάρτι προκάλεσε έκπληξη.

Εξίσου εκπληκτικός ήταν και ο τρόπος με τον οποίο το έμαθε η εφημερίδα: από τα δημόσια αρχεία της εφαρμογής Venmo. Ο Μπράιαν Τσεν, ο συγγραφέας τεχνολογίας των Times, έγραψε ότι εξεπλάγη που τέτοια αρχεία μεταφοράς χρημάτων ήταν σε δημόσια θέα.

Πριν από μερικά χρόνια έγινε γνωστό ότι η Alexa, η φωνητική συσκευή της Amazon, κατέγραφε και έστελνε ιδιωτικές συνομιλίες σε τρίτους, διατηρώντας παράλληλα ένα εκτενές αρχείο ηχογραφήσεων.

Και οι δύο εταιρείες απαντώντας στις παραβιάσεις της ιδιωτικότητας υποστήριξαν ότι η ευθύνη βαραίνει τους χρήστες, οι οποίοι, όπως είπαν, μπορούν να επιλέξουν τις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις των συσκευών για να διασφαλισθούν. Αυτή είναι η πιο συχνή απάντηση.

Ακόμα και αν γνωρίζετε αυτά τα προβλήματα, πόσο εύκολο είναι να προστατεύσετε το απόρρητό σας; Ο Τσεν μοιράστηκε χρήσιμες οδηγίες για την εξαίρεση από τις δημόσιες αποκαλύψεις της Venmo.

«Μέσα στην εφαρμογή, κάντε κλικ στην καρτέλα “Εγώ”, πατήστε το εικονίδιο ρυθμίσεων και επιλέξτε “Απόρρητο”. Στις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις απορρήτου, επιλέξτε “Ιδιωτικό”», εξήγησε. «Στη συνέχεια, κάτω από την ενότητα “Περισσότερα” στο “Ιδιωτικό απόρρητο”, κάντε κλικ στο “Προηγούμενες συναλλαγές” και βεβαιωθείτε ότι έχετε ορίσει την επιλογή “Αλλαγή όλων σε ιδιωτικές”».