Η μεγάλη αλλαγή! Τέλος η «κλοπή» των σούπερ μάρκετ

Σκοπός του νέου πλαισίου στα σούπερ μάρκετ είναι να υπερισχύσει η διαφάνεια και να μην υπάρχουν προσφορές που παραπλανούν

Σε μία κίνηση για την προστασία των καταναλωτών προχωρά η κυβέρνηση σύμφωνα με τα όσα είπε ο Κώστας Σκρέκας στη Βουλή.

Πιο συγκεκριμένα, ο υπουργός Ανάπτυξης, προανήγγειλε νέο πλαίσιο που θα διέπει τις προσφορές των σούπερ μάρκετ, ώστε και διαφάνεια να υπάρχει και να αποτρέπονται παραπλανητικές προσφορές, από τις οποίες εν τέλει ο καταναλωτές δεν είναι σίγουρο ότι βγαίνει κερδισμένος.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Σκρέκας, το νέο πλαίσιο με τις «κλειδωμένες» τιμές για ένα εξάμηνο, που εφαρμόζεται στα σούπερ μάρκετ, έχει επιφέρει μειώσεις μεγαλύτερες του 5%.

«Εμείς ερχόμαστε και λέμε να μειωθούν οι τιμές και τροφίμων και άλλων προϊόντων-απορρυπαντικά, καθαριστικά, σαμπουάν, προϊόντα προσωπικής φροντίδας-για τουλάχιστον 6 μήνες και για τουλάχιστον 5%. Τα αλεύρια μειώθηκαν 10%, τα δημητριακά 7%, πάρα πολλά προϊόντα έχουν μειωθεί 8%. Άρα τελικά δεν είναι μόνο 5% η μείωση, είναι μεγαλύτερη.

Και από τη στιγμή που σημαίνεται το προϊόν, κλειδώνει η τιμή, αντί γι’ αυτό το ασανσέρ που βλέπουμε με το ”ένα συν ένα”, με εκπτωτικό κουπόνι 30%, που έχει μετατρέψει σε παζάρι την αίθουσα του σούπερ μάρκετ και ο καταναλωτής δεν ξέρει τελικά ποια είναι η τιμή του προϊόντος. Και γι’ αυτό, μελετάμε παρέμβαση, ώστε να αλλάξει και τελικά να υπάρχει διαφάνεια στις τιμές και να ξέρει ο καταναλωτής σε ποια τιμή ακριβώς αγοράζει και από ποιο κατάστημα πρέπει να αγοράζει», είπε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ο υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση προχωρά με γνώμονα τη στήριξη της ελληνικής κοινωνίας και των νοικοκυριών και την ανάγκη δημιουργίας οικονομίας βιώσιμης ανάπτυξης.

Νέες επενδύσεις από τα σούπερ μάρκετ – Ποια νέα καταστήματα ανοίγουν

Δύο νέα μεγάλα καταστήματα σούπερ μάρκετ, αναμένεται να κάνουν εγκαίνια στην Αττική προς τα τέλη του Νοεμβρίου, σύμφωνα με το cnn.gr.

Την ίδια στιγμή, οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς συνεχίζουν το πλάνο ανάπτυξής τους με επενδύσεις, οι οποίες αναμένεται να κατευθυνθούν τόσο σε νέα καταστήματα στα δίκτυά τους όσο και στο πεδίο των logistics.

Το νέο κατάστημα ΑΒ Βασιλόπουλος και το Grand Μασούτης στην Αττική

Στα τέλη Νοεμβρίου αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του το νέο μεγάλο κατάστημα της ΑΒ Βασιλόπουλος και συγκεκριμένα στο οικόπεδο του ιδρύματος Μιμηκοπούλου στο Μαρούσι, 500 μέτρα από τον κόμβο της Κηφισίας, επιφάνειας περίπου 3.000 τμ. Το νέο κατάστημα θα διαθέτει αρκετά νέα concept και καινοτομίες. Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος έχει ανακοινώσει συνολικές επενδύσεις ύψους 181 εκατ. ευρώ για την τριετία 2023-2025, προγραμματίζοντας συνολικά 198 νέα καταστήματα (16 εταιρικά και 182 franchise).

Την ίδια περίοδο, περί τα τέλη του μήνα, αναμένονται και τα εγκαίνια του μεγάλου καταστήματος της Μασούτης, έκτασης 2.220 τμ, στην περιοχή της Γλυφάδας στα νότια προάστια. Πρόκειται για το πρώτο Grand Μασούτης στην Αττική με βάση το μοντέλο μεγάλων καταστημάτων που αναπτύσσει η εταιρεία στη Βόρεια Ελλάδα, το οποίο αναμένεται να προσφέρει πολλές καινοτομίες στην εμπειρία αγορών για τους καταναλωτές. Υπενθυμίζεται ότι, ακόμη ένα Grand Μασούτης στην Αττική αναμένεται να ανοίξει το 2024 και συγκεκριμένα στις Τρεις Γέφυρες. Σημειώνεται πως η Μασούτης συνεχίζει το πλάνο της με ετήσιες επενδύσεις άνω των 20 εκατ. ευρώ – χωρίς να συμπεριλαμβάνονται πιθανές εξαγορές που θα προκύψουν- δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξή σε όλη την επικράτεια και με την Αττική να αποτελεί να αποτελεί στρατηγικό στόχο.

Τα επενδυτικά πλάνα των μεγάλων αλυσίδων

Νέες επενδύσεις ύψους 120 εκατ. ευρώ υλοποιεί για την επόμενη 3ετία η Lidl Hellas δίνοντας έμφαση σε logistics αλλά και σε νέα καταστήματα στο δίκτυό της, όπως σημείωσε πριν από λίγες μέρες ο πρόεδρος της διοίκησης της εταιρείας, Martin Branderburger.

Από την πλευρά του ο «ηγέτης» σε επίπεδο τζίρου του κλάδου, η Σκλαβενίτης διατηρεί σταθερό το ύψος των ετήσιων επενδύσεών της κοντά στα 60 εκατ. ευρώ. Τέλος, τα 280 εκατ. ευρώ φτάνει το πλάνο επενδύσεων του ομίλου Μetro ΑΒΕΕ (Μy Market) για την περίοδο 2023 – 2026, εκ των οποίων 50 εκατ. ευρώ αφορούν στο 2023.