Κτηματολόγιο: Έτσι θα γλιτώσετε τις ουρές – Η ηλεκτρονική διαδικασία

Κτηματολόγιο: Ο πολίτης λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο τον αριθμό προτεραιότητας και μπορεί να παρακολουθεί οποιαδήποτε στιγμή μέσω της πλατφόρμας την εξέλιξη της αναμονής

Χωρίς ουρές και ταλαιπωρία εξυπηρετήθηκαν οι σχεδόν 500 πολίτες που προσήλθαν στο κτηματολογικό γραφείο Αθηνών για τις συναλλαγές τους από την περασμένη Δευτέρα 28 Αυγούστου μέχρι και την Παρασκευή 1η Σεπτεμβρίου, καθώς χρησιμοποίησαν τη νέα πλατφόρμα για την έκδοση αριθμού προτεραιότητας.

Οι περισσότερες αιτήσεις αφορούν την κατηγορία Α, δηλαδή υποβολή αιτήσεων για καταχώριση εγγραπτέων πράξεων και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά. Μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η λήψη αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα ισχύσει και για τα Κτηματολογικά Γραφεία Αττικής (με έδρα το Κορωπί) και Πειραιώς και Νήσων (με έδρα τον Πειραιά).

Κτηματολόγιο: Ο πολίτης λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο τον αριθμό προτεραιότητας

Υπενθυμίζεται ότι ο πολίτης λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο τον αριθμό προτεραιότητας και μπορεί να παρακολουθεί οποιαδήποτε στιγμή μέσω της πλατφόρμας την εξέλιξη της αναμονής, ώστε να προγραμματίσει την παρουσία του στην υπηρεσία δίχως να απαιτείται πολύωρη αναμονή.

Πρόσβαση στην υπηρεσία έχουν το σύνολο των πολιτών μέσω του ktimatologio.gov.gr, επιλέγοντας το: «Έκδοση αριθμού προτεραιότητας για εξυπηρέτηση σε ΚΓ», με χρήση των προσωπικών κωδικών taxisnet της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Οι υπηρεσίες για τις οποίες θα απαιτείται η έκδοση του αριθμού προτεραιότητας από τον προσερχόμενο στο Κτηματολογικό Γραφείο είναι οι εξής:

Κατηγορία Α: Υποβολή αιτήσεων για καταχώριση εγγραπτέων πράξεων και χορήγηση πιστοποιητικών και αντιγράφων που δεν εκδίδονται ηλεκτρονικά.

Κατηγορία Β: Παραλαβή πιστοποιητικών, αποσπασμάτων και αντιγράφων.

Κατηγορία Γ: Ενεχυροφυλακείο. Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει την κατάθεση αιτήσεων για εγγραφή συμβάσεων ενεχύρου του ν.2844/2000 καθώς και την έκδοση και χορήγηση αντιγράφων σύμβασης ή παραρτημάτων αυτής.

  • Η δυνατότητα έκδοσης αριθμού προτεραιότητας μέσω της πλατφόρμας θα δίνεται, για την επόμενη ημέρα, από τις 15:00 της προηγούμενης ημέρας έως τις 11:30 της ίδιας ημέρας.
  • Κάθε πολίτης/επαγγελματίας που προσέρχεται για την εξυπηρέτησή του στο Κτηματολογικό Γραφείο θα πρέπει να έχει εκδώσει ηλεκτρονικά αριθμό προτεραιότητας, είτε ενεργεί αυτοπροσώπως για δική του υπόθεση, είτε έχει ιδιότητα εξουσιοδοτημένου προσώπου για να ενεργήσει για λογαριασμό άλλου προσώπου που του έχει δώσει σχετική εξουσιοδότηση.
  • Ο μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός ενεργών αριθμών προτεραιοτήτων ανά πολίτη – ΑΦΜ για κάθε Κτηματολογικό Γραφείο είναι 4 την εργάσιμη ημέρα.
  • Πολίτες που προσέρχονται με αριθμούς προτεραιότητας που δεν είναι ενεργά ή οι οποίοι δεν έχουν εκδοθεί στα δικά τους στοιχεία, δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν.
  • Το πρόσωπο που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας, κατά την έλευσή του στο κτηματολογικό γραφείο θα πρέπει να προσκομίζει τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοπροσωπίας, εξουσιοδότηση εάν ενεργεί για λογαριασμό κάποιου άλλου, καθώς και τον αριθμό προτεραιότητας.
  • Κάθε πολίτης που έχει εκδώσει αριθμό προτεραιότητας και δεν σκοπεύει να προσέλθει στο Κτηματολογικό Γραφείο, οφείλει να τον ακυρώσει εγκαίρως.

Κτηματολόγιο: Ψηφιοποιούνται τα 390 υποθηκοφυλακεία

Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να ξεκινήσει η διαδικασία ψηφιοποίησης των αρχείων των 390 υποθηκοφυλακείων στην Ελλάδα, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Η ψηφιοποίηση γίνεται στο πλαίσιο της κατάρτισης του Εθνικού Κτηματολογίου.

Την ψηφιοποίηση των υποθηκοφυλακείων της χώρας ανακοίνωσε πριν μερικές ημέρες (31.08.2023) ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο θερινού σχολείου για την Τεχνητή Νοημοσύνη και τη Μηχανική Μάθηση, που φιλοξενείται στο Κολλέγιο Ανατόλια (ACT – American College of Thessaloniki), στη Θεσσαλονίκη.

«Περίπου 600.000.000 σελίδες αρχείων χρειάζεται να σκαναριστούν και να γίνει εισαγωγή δεδομένων σε ιδιοκτησίες, όπως γη, διαμερίσματα και άλλα ακίνητα. Τα αρχεία αυτά τις προηγούμενες δεκαετίες φυλάσσονταν (σ.σ. ως χειρόγραφα αρχεία σε φυσική μορφή) σε βιβλιοθήκες. Στόχος είναι τον επόμενο μήνα να ξεκινήσει η ψηφιοποίησή τους, διαδικασία που αναμένεται να πάρει περίπου δύο χρόνια» είπε.

Πρόσθεσε ότι παρότι η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα στο πεδίο της εισαγωγής νέων τεχνολογιών, της ψηφιοποίησης και της ανάπτυξης του οικοσυστήματος καινοτομίας, ωστόσο η τεχνολογία εξελίσσεται με εκθετικούς ρυθμούς και η προοσπάθεια χρειάζεται επιτάχυνση.

Στο πλαίσιο αυτό, χρειάζεται -όπως είπε- να εκπαιδευτούν δύο ομάδες ατόμων: η πρώτη είναι τα παιδιά σχολικής ηλικίας, για τα οποία επισήμανε την ανάγκη να υπάρχει μάθημα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια και η δεύτερη το νομοθετικό σώμα, η Βουλή.

Όπως είπε, σε λίγα χρόνια δεν θα υπάρχει ούτε μια εταιρεία στην Ευρώπη ή τον κόσμο, που δεν θα χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη, με αποτέλεσμα να αναδύονται στο προσκήνιο ευκαιρίες και προκλήσεις, πάνω στις οποίες οι νομοθέτες θα πρέπει να εκπαιδευτούν, ώστε να είναι σε θέση να τις κατανοήσουν και να προτείνουν τις αναγκαίες ρυθμίσεις.

Ο Κώστας Κυρανάκης αναφέρθηκε και στην ανάγκη περαιτέρω εμπλουτισμού και αξιοποίησης της ψηφιακής πύλης «gov.gr», ώστε οι πολίτες να ενημερώνονται καλύτερα για το νομοθετικό έργο, τα δικαιώματα και τις ευθύνες τους.