Μεγάλα πρόστιμα σε 11 επιχειρήσεις – Τι διαπιστώθηκε

Μεγάλα πρόστιμα σε 11 επιχειρήσεις από το υπουργείο ανάπτυξης μετά από ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν

Πρόστιμα συνολικού ύψους 1.480.000 ευρώ επιβλήθηκαν από το Υπουργείο Ανάπτυξης σε 11 επιχειρήσεις μετά από ελέγχους που πραγματοποίησαν η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) και η Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή. Αφορούν παραβάσεις των διατάξεων για πλασματικές εκπτώσεις και προσφορές, αλλά και μη ορθή τήρηση της καταναλωτικής νομοθεσίας.

Πιο αναλυτικά τα πρόστιμα

Για παραβάσεις των διατάξεων της παρ. 2α του άρθρου 15 του ν. 4177/2013, σχετικά με τη διενέργεια παραπλανητικών εκπτώσεων και προσφορών προς τους καταναλωτές, επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 1.380.000 ευρώ σε επτά επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13α του ν. 2251/1994, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερου από 50.000 ευρώ επιβλήθηκαν τα ακόλουθα πρόστιμα:

  • SGB ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΙΔΙΟΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Α.Ε. (LEROY MERLIN) – 520.000 ευρώ
  • ΑΤΤΙΚΑ ΠΟΛΥΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ – 300.000 ευρώ
  • ΚΟΣΜΟΣ ΣΠΟΡ Α.Ε. – 220.000 ευρώ
  • JYSK A.E. – 120.000 ευρώ
  • WEB SUPPLIES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. – 100.000 ευρώ
  • ΑΠΟΘΕΜΑ ΜΟΝ. .Ε.Π.Ε. – 100.000 ευρώ
  • ΛΟΙΠΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΥΨΟΥΣ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 50.000 ΕΥΡΩ – 20.000 ευρώ
  • Για παραβάσεις του ν. 2251 του ν. 2251/1994 περί προστασίας των δικαιωμάτων του καταναλωτή, επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 100.000 ευρώ σε τέσσερις επιχειρήσεις.

Πιο συγκεκριμένα, επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 80.000 ευρώ στην εταιρεία ΠΛΑΙΣΙΟ COMPUTERS AEBE για παραβάσεις που αφορούν σε:

  • Καθυστέρηση επιστροφής χρημάτων πέραν των 14 ημερολογιακών ημερών, όπως προβλέπει ο νόμος, μετά την ακύρωση ηλεκτρονικής παραγγελίας εκ μέρους του καταναλωτή.
  • Ανακριβή ενημέρωση των καταναλωτών στους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας για το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από τις συμβάσεις από απόσταση, εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος.
  • Παραπομπή καταναλωτών στον πάροχο εμπορικής εγγύησης εφόσον ένα προϊόν δεν ανταποκρίνεται στη σύμβαση, αλλά και μη ανάληψη των σχετικών υποχρεώσεών της.

Καταχρηστικούς όρους συναλλαγών που αφορούν τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος της εταιρείας όπως:

1.Περιορισμό της ευθύνης για κρυμμένα ελαττώματα του προϊόντος. 2. Περιορισμό της προθεσμίας στην οποία ο καταναλωτής οφείλει να υποβάλει τα παράπονα ή να εγείρει τις αξιώσεις του κατά του προμηθευτή και 3. Μετακύλιση της ευθύνης του πωλητή στον παραγωγό του αγαθού ή σε άλλον

Παροχή εσφαλμένων πληροφοριών σχετικά με τη διαθεσιμότητα, την τιμή, τις προδιαγραφές και τον χρόνο παράδοσης των προϊόντων.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας δήλωσε: «Η απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας απ’ όλους είναι αδιαπραγμάτευτη. Αποδεικνύεται στην πράξη ότι οι έλεγχοι που διεξάγονται είναι καθολικοί, εντατικοί και αποτελεσματικοί. Οι αθέμιτες πρακτικές που αλλοιώνουν το κριτήριο των καταναλωτών δεν γίνονται αποδεκτές και οι παραβάτες αντιμετωπίζουν βαρύτατα πρόστιμα. Δεν κάνουμε βήμα πίσω στην προσπάθειά μας προκειμένου να λειτουργεί σύννομα όλη η εφοδιαστική αλυσίδα στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού υπέρ των καταναλωτών αλλά και των ίδιων των επιχειρήσεων».

Σκρέκας: «Το πρόβλημα της ακρίβειας είναι μεγάλο – Δέσμευση για φθηνότερα παιχνίδια»

«Θα αποδώσουν τα μέτρα για την ακρίβεια, ένα από αυτά είναι και το “Καλάθι των Νονών”», τόνισε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, χθες (18/04) στον ALPHA.

«Ο σκοπός των Καλαθιών είναι να συγκρατηθούν οι τιμές. Σε ό,τι αφορά το πασχαλινό τραπέζι, ζητήσαμε για τις τιμές των αμνοεριφίων να είναι οι ίδιες ή χαμηλότερες από πέρυσι. Σε αρνί και κατσίκι, το κόστος ανά κιλό να είναι 10€ ή και χαμηλότερο. Υπάρχει ένα θέμα με τα σοκολατένια αυγά, επειδή η τιμή του κακάο έχει υπερδιπλασιασθεί σε διεθνές επίπεδο», επεσήμανε αρχικά.

«Σήμερα, καταθέσαμε μία τροπολογία στη Βουλή για το “Καλάθι των Νονών”, που περιλαμβάνει λαμπάδες, παιχνίδια, παπούτσια, ώστε οι νονοί να κάνουν χαρούμενα τα βαφτιστήρια τους. Σε ό,τι αφορά τα παιχνίδια, έχουμε μία αποκλιμάκωση του πληθωρισμού σε σύγκριση με πέρυσι. Η αύξηση των τιμών σε υποδήματα και ενδύματα είναι της τάξεως του 3% συγκριτικά με πέρυσι, για αυτό δημιουργήσαμε το συγκεκριμένο μέτρο», προσέθεσε ο κ. Υπουργός.

«Τα μέτρα αρχίζουν να αποδίδουν, αλλά ακόμη έχουμε δρόμο»

«Οι τιμές στα ράφια έχουν μειωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά δεν εφησυχάζουμε. Λαμβάνουμε συνέχεια δραστικά μέτρα, προσπαθώντας να λύσουμε μακροχρόνια προβλήματα της αγοράς και παράλληλα, πραγματοποιώντας ελέγχους για αθέμιτη κερδοφορία. Αυτήν τη στιγμή, το νοικοκυριό δυσκολεύεται αλλά προσπαθούμε να αυξήσουμε τα εισοδήματα», σχολίασε ακόμη ο κ. Σκρέκας.

«Η μείωση του ΦΠΑ δεν θα έχει όφελος»

«Δεν μπορείς να ελέγξεις 40.000 καταστήματα. Όπου μειώθηκε ο ΦΠΑ, δεν ήλθε μείωση στις τιμές των προϊόντων στα ράφια. Όλοι θα ήθελαν οι φόροι να είναι μισοί, ή να μην υπάρχουν καθόλου. Όμως, ξέρουμε ότι η Ελλάδα το πλήρωσε αυτό με την κρίση και τα μνημόνια», υπογράμμισε ακόμη ο Υπουργός Ανάπτυξης.

Τέλος, αναφορικά με την υπόθεση των είκοσι Ελλήνων influencers που ασκούν εμπορικές δραστηριόητες, προωθούν και διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες επώνυμων εταιρείων και δέχθηκαν «ραβασάκια» από το Υπουργείο Ανάπτυξης, ο Κώστας Σκρέκας τόνισε πως «υπάρχει μία προσπάθεια να βάλουμε τάξη συνολικά στην αγορά.

Οι influencers θα πρέπει να τηρούν τη νομοθεσία. Το 25% αυτών των είκοσι δήλωνε ότι ασκεί εμπορική δραστηριότητα ή υπηρεσίες διαφήμισης. Θα πρέπει λοιπόν, εντός μηνός, να συμμορφωθούν με τον νόμο, αλλιώς θα επιβληθούν πρόστιμα».