Οι Πανθέοι: Τα επόμενα επεισόδια, η ηθοποιός που εισβάλει & η σεναριακή διασκευή

Οι Πανθέοι: Για το μεγάλο ταξίδι των “Πανθέων” στο χθες και στο σήμερα μίλησε ο Σπύρος Μιχαλόπουλος, ο σκηνοθέτης της σειράς εποχής του ΣΚΑΪ, στη συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό “Τηλέραμα” και στην Αθηνά Ζαχαράκη.

Τι σας έλκει στο μεγάλο ταξίδι των «Πανθέων»;

«Το ίδιο το έργο! Ο Αθανασιάδης έγραψε ένα μυθιστόρημα-ποταμό, που ανέδειξε σειρά ζητημάτων σε μια εποχή “δύσκολη” από πολιτι­κής άποψης, πολιτιστικής σκέψης, αναγέννησης και αναθεώρησης αξιών. Σαν άλλος Ντοστογέφσκι, παρουσίασε την ελληνική αστική και μεγαλοαστική τάξη και μπήκε στα στεγανά της. Με χειρουργική δεξιότητα ανέσυρε χρόνια ηθικά προβλήματα και τα κατακερμάτισε με τα φτερά του έρωτα. Το ψυχογράφημα των ηρώων του είναι συγκλονιστικό και με κέρδισε ως αναγνώστη. Ως σκηνοθέτη με κέρδισε η σεναριακή διασκευή”.

Από τους παλιούς «Πανθέους» έχουν διασωθεί μόνο δύο ασπρό­μαυρα επεισόδια… Τα είδατε;

«Βεβαίως και τα είδα! Όπως έχω δει και τα υπόλοιπα, όταν προβλήθηκαν το 1977. Εκεί ο αείμνηστος Βασίλης Γεωργιάδης έφερε στην οθόνη το έργο με τα μέσα της εποχής. Αποφάσισα να μη στηριχτώ σε αυτή τη σκέψη αλλά στη δική μου θεώρηση. Είναι άδικο να συγκρίνουμε το τότε με το τώρα. Δεν είναι ίδιες οι εποχές. Ούτε συγκρίσιμες».

Μιλήστε μας για το τώρα…

«Έχει σημασία να καταλάβουμε το έργο του Αθανασιάδη: είναι απλό και συνάμα πολύπλοκο. Ως λόγο­ τέχνης ήταν ο Βενιαμίν της γενιάς του ’30, που ήταν ένα “κύμα” το οποίο άλλαξε ριζικά την έκφραση της τέχνης. Αυτό που τον έκανε μοναδικό και διαχρονικό είναι τα ζητήματα που έθεσε. Στους “Πανθέους” έδωσε ίσως όλη του τη φιλοσοφική σκέψη: την έννοια της αγάπης και του έρωτα, του καλού, του κακού, της προδοσί­ας και κυρίως της συγχώρεσης. Αυτά τα ζητήματα λειτούργησαν μέσα μου καταλυτικά και κυρίως “θεραπευτικά”».

Και το τρίγωνο Ανδρέα – Μάρμως – Κίτσου;
«Είναι ένα ερωτικό τρίγωνο όπου ξεδιπλώνεται η σχέση της αγάπης με τον έρωτα. Ο Σοφοκλής το περιγράφει υπέροχα στην “Αντι­γόνη”: “Ερως ανίκατε μάχαν”, “έρωτα, ανίκητε στη μάχη”. Αυτό τα λέει όλα!»


Οι Πανθέοι: Το νέο πρόσωπο κλειδί – Η Μαρία Αλιφέρη παίρνει τον ρόλο της Μαρίας Αλκαίου

Η Μαρία Αλιφέρη πρόκειται να κάνει ένα εντυπωσιακό comeback στην τηλεόραση με έναν ρόλο έκπληξη στη σειρά «Οι Πανθέοι» στον ΣΚΑΪ, που κατείχε η Μαρία Αλκαίου το 1976.

Η αγαπημένη ηθοποιός θα υποδυθεί την Καλή Πανθέου, που είναι η σύζυγος του Θαλή, αδερφού του πατριάρχη της οικογένειας, στρατηγού Βλάσση Πανθέου. Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Μελά η Μαρία Αλιφέρη δέχτηκε την πρόταση για τον ρόλο για guest εμφανίσεις στα επόμενα επεισόδια. Τα γυρίσματα ήταν άκρως ικανοποιητικά για όσα θα παρακολουθήσουν οι τηλεθεατές του ΣΚΑΪ. Πράγμα που δείχνει πως το κανάλι είναι αποφασισμένο να στηρίξει την ακριβή αυτή παραγωγή με το σπουδαίο καστ ηθοποιών.

Η Καλή Πανθέη αναρρώνει σε θεραπευτήριο και θα δέχεται τις επισκέψεις των ανιψιών της. Μάλιστα είναι γνώστης πολλών θεμάτων που αφορούν την οικογένεια και πρώτο μέλημα της Χρυσοστόμης είναι να την παρακαλέσει να αφήσει κάποια πράγματα καλά κρυμμένα και να μην προχωρήσει σε αποκαλύψεις, κάτι που δεν είναι βέβαιο αν η ηλικιωμένη γυναίκα θα θελήσει να το κάνει μετά από τον θάνατο του Βλάσση.

Τον ρόλο της Καλής Πανθέου στην πρώτη εκδοχή της σειράς «Οι Πανθέοι», τον είχε υποδυθεί η μεγάλη ηθοποιός Μαρία Αλκαίου το 1976.

Τα πρώτα επεισόδια της επόμενης εβδομάδας:

Δευτέρα 9/10: Η αστυνομία αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τον φόνο του συμβολαιογράφου των Πανθέων, μα ο Μαρμάρης δείχνει αποφασισμένος να κάνει τα πάντα για να καλύψει τα ίχνη του. Εντωμεταξύ, η Πέλλα τον αναζητεί απεγνωσμένα, ενώ ο Ισίδωρος, σοκαρισμένος από τη δολοφονία του συμβολαιογράφου, αδυνατεί να κατανοήσει την πλεκτάνη που έχει μπλεχτεί.
Την ίδια ώρα, η Χρυσοστόμη μοιάζει αποφασισμένη να κάνει τα πάντα για να διώξει τη Μιρέλλα από το Γραμματικό, αλλά όπως είναι φυσικό, εκείνη θα περάσει στην αντεπίθεση. Κι ενώ ο Ανδρέας είναι απορροφημένος από τις δύσκολες καταστάσεις που ταράζουν τη ζωή του, ο Κίτσος προσπαθεί απεγνωσμένα να αποφύγει τον πειρασμό της Μάρμως με κάθε τρόπο.

Τρίτη 10/10: Η δολοφονία του συμβολαιογράφου Οικονόμου, δημιουργεί νέα ερωτηματικά στους Πανθέους. Ο Ισίδωρος υποψιάζεται πως ήταν τα οικογενειακά τους μυστικά που τον βάλανε στο στόχαστρο και μοιράζεται αυτές τις ανησυχίες με τον Φάνη. Η Νίνα εξηγεί στη Μάρμω πως η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά του Κίτσου απέναντί της, κατά πάσα πιθανότητα, κρύβει έρωτα.

Ο Ανδρέας, συγκλονισμένος από τις συλλήψεις και τα επεισόδια στη χώρα, επισκέπτεται τον Μεταξά προκειμένου να κατανοήσει τις προθέσεις του. Η Νίνα γεμάτη ενοχές, μετά την απιστία της με τον Μαρμάρη, επιχειρεί να συμφιλιωθεί με τον Λουκά ενώ παράλληλα ετοιμάζει τα εγκαίνια της κλινικής. Η Δέσποινα προειδοποιεί τον Φάνη, για το καλό όλων τους, να μην αφήσει τον Στάθη να πλησιάσει τα αρχεία της ΦΙ–ΠΑΝ.

Η Πέλλα κάνει μια ύστατη προσπάθεια με τη βοήθεια της Ματούλας να ανακαλύψει τον άντρα που την έμπλεξε στην υπόθεση του φόνου του Ιταλού διπλωμάτη, ο Μαρμάρης όμως είναι ένα βήμα μπροστά.

Ο Ισίδωρος επιχειρεί να στριμώξει τη Χρυσοστόμη για να πάρει απαντήσεις σχετικά με το παρελθόν των Πανθέων, ενώ την ίδια στιγμή η Μάρμω αποφασίζει να αντιμετωπίσει ευθέως τον Κίτσο.