POS: Ανοιχτή η πλατφόρμα – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Ανοιχτή είναι πλέον η πλατφόρμα που αφορά την διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές

Οι τεχνικοί εγκατάστασης και υποστήριξης ΦΗΜ θα πρέπει να καταχωρήσουν στην πλατφόρμα αυτή τα προγραμματισμένα ραντεβού με τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες για διασύνδεση των ταμειακών συστημάτων τους με τα POS, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΑΑΔΕ.

Καταληκτική ημερομηνία για την δήλωση των προγραμματισμένων ραντεβού που θα πρέπει να υλοποιηθούν εντός Απριλίου ορίζεται η 1η Απριλίου 2024. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στη διαδρομή myAADE > Εφαρμογές > Λοιπές Υπηρεσίες.

Οι επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες διασύνδεσης θα πρέπει να ελέγχουν τις πληροφορίες στην πλατφόρμα «Μητρώο και Επικοινωνία»/»Στοιχεία Επιχείρησης», στην ψηφιακή πύλη «myAADE» μετά την υποβολή της Δήλωσης Πληροφοριών από τις επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης. Από τις 23 Μαρτίου θα μπορούν να διατυπώνουν ενδεχόμενες διαφωνίες με τα καταχωρημένα στοιχεία επιλέγοντας τη σχετική ένδειξη.

Στη συνέχεια, η επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ θα ενημερώνεται μέσω της ΑΑΔΕ ώστε να προχωρήσει στις απαραίτητες διορθώσεις. Σημειώνεται ότι, οι επιχειρήσεις για τις οποίες δε θα έχει δηλωθεί προγραμματισμένο ραντεβού έως τις 22 Μαρτίου 2024 θα λάβουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για την άμεση ανεύρεση επιχείρησης τεχνικής υποστήριξης.

Πως λειτουργεί η πλατφόρμα

Οι επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ (κάτοχοι άδειας καταλληλόλητας ΦΗΜ, κάτοχοι άδειας τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, οι μεταπωλητές ΦΗΜ, εξουσιοδοτημένοι τεχνικοί κατά περίπτωση) θα πρέπει να δηλώσουν τα προγραμματισμένα ραντεβού για τον μήνα Απρίλιο ακολουθώντας το εξής χρονοδιάγραμμα:

Από την Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024, θα είναι διαθέσιμο προφορτωμένο αρχείο ανά επιχείρηση τεχνικής υποστήριξης ΦΗΜ, με τα στοιχεία των πελατών της, σύμφωνα με το Δ11 Έντυπο Παραστατικών Μεταβίβασης Φορολογικών Ηλεκτρονικών Μηχανισμών πωλητών-dealer.

Έως και τις 22 Μαρτίου 2024, πρέπει να υποβληθούν τα στοιχεία περί παροχής υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης, με συμπληρωμένες τις ημερομηνίες των προγραμματισμένων ραντεβού έως και την 30η Απριλίου 2024.

Από τις 23 Μαρτίου ως και την 01 Απριλίου 2024, οι επιχειρήσεις τεχνικής υποστήριξης θα πρέπει να δηλώνουν καθημερινά τα νέα ραντεβού που προγραμματίζουν για τον Απρίλιο, με στόχο την 1η Απριλίου να έχει δηλωθεί στο Μητρώο το σύνολο των ραντεβού που έχουν προγραμματισθεί

POS: Η διαδικασία

Οι παραπάνω επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλουν Δήλωση Πληροφοριών Χρηστών ΦΗΜ στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ (myAADE):

  • μέσω ειδικής καταχωρητικής φόρμας ή
  • μέσω υποβολής αρχείου υπό τη μορφή υπολογιστικού φύλλου, υπόδειγμα του οποίου διατίθενται εντός της εφαρμογής.

Η Δήλωση περιλαμβάνει:

  • Αριθμό Χρήστη ΦΗΜ.
  • Αριθμό Μητρώου ΦΗΜ (serial number).
  • Ένδειξη (Ν/Ο) σε περίπτωση ΦΗΜ, που διασυνδέεται ή πρόκειται να διασυνδεθεί με Μέσα Πληρωμών με ενδιάμεσο εμπορικό/λογιστικό πρόγραμμα διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»).
  • Ένδειξη (Ν/Ο) μη λειτουργίας της οντότητας, Χρήστης ΦΗΜ, έως και την 30η Απριλίου 2024, λόγω εποχικότητας.
  • Ημερομηνία προγραμματισμένου ραντεβού με σκοπό την υλοποίηση της διασύνδεσης του/των ΦΗΜ με τα Μέσα Πληρωμών, που διαθέτει ο Χρήστης ΦΗΜ.

Υπογραμμίζεται ότι κατά την υποβολή του αρχείου θα γίνονται αυτοματοποιημένοι έλεγχοι για την εγκυρότητα των στοιχείων και σε περίπτωση σφαλμάτων θα εμφανίζονται σχετικά μηνύματα λάθους.

Μετάθεση ημερομηνίας για τη δήλωση μετάβασης σε λύσεις All in One

Σημειώνεται, επίσης, ότι μετατίθεται έως και την 29η Μαρτίου 2024 η προθεσμία για όσες επιχειρήσεις επιθυμούν να δηλώσουν στο Μητρώο POS ότι πρόκειται να αντικαταστήσουν το ταμειακό τους σύστημα με κάποια από τις νέες διαθέσιμες λύσεις all in one, που δεν απαιτούν επιπλέον ενέργειες διασύνδεσης. Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση αυτή η προθεσμία διασύνδεσης επεκτείνεται για έναν επιπλέον μήνα, δηλαδή μέχρι την 30η Απριλίου 2024.

Η παράταση αυτή δίνεται προκειμένου να διευκολυνθούν οι επιχειρήσεις σε συνέχεια της παράτασης στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων στον 4ο κύκλο του προγράμματος χρηματοδότησης αγοράς, αναβάθμισης POS και διασύνδεσης με ταμειακές μηχανές.

Σημαντικές ερωτήσεις και απαντήσεις για τα POS

Ποιες είναι οι φάσεις για τη διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων;

1.1. Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων: Συστήθηκε, τηρείται και επικαιροποιείται συνεχώς στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) (Α. 1137 /06.09.2023). Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων δηλώνονται αυτοματοποιημένα μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) ή από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs).

Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

1.2. Υποβολή Δηλώσεων Συμμόρφωσης Παρόχων: Oι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή αλλοδαπής δηλώνουν τη συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ για τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Xρήστες υπηρεσιών πληρωμών

1.3. Αναβάθμιση POS. Τα υφιστάμενα POS θα πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διασύνδεσής τους. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs).

Οι επιχειρήσεις ενημερώνονται για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης μέσω της εφαρμογής του μητρώου μέσων πληρωμών.

Η ΑΑΔΕ ενημερώνει τους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών για τη δυνατότητα αναβάθμισης κάθε Μέσου Πληρωμών που διαθέτουν. Η ενημέρωση συντελείται με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη «myAADE», καθώς και με την αναγραφή ένδειξης «Προς Αναβάθμιση» στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

1.4. Διασύνδεση POS – Ταμειακών Συστημάτων: Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

• μέσω email
• μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή “Τα Μηνύματά μου” στην ψηφιακή πύλη myAADE
• με σχετική ένδειξη στα “Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)” στην εφαρμογή “Στοιχεία Επιχείρησης

Τι πρέπει να κάνω για να διασυνδεθώ;

Θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

2.1. Προβολή στοιχείων POS. Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Μητρώο POS

2.2. Υποβολή δήλωσης διαφωνίας. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών

2.3. Αναβάθμιση POS. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs)

2.4. Ειδοποίηση αναβάθμισης. Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν

2.5. Διασύνδεση POS – Ταμειακού Συστήματος. Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία

Ποιες είναι οι επιλογές μου για την έκδοση των παραστατικών;

Μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση των παραστατικών σας είτε μέσω των διαθέσιμων πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών (ΦΗΜ-OCR), είτε μέσω άυλων ταμειακών μηχανών από πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης (VCR).

Οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) διαθέτουν μοντέλα POS, για τα οποία έχουν υποβάλει Δήλωση Συμμόρφωσης για την διασύνδεση με τα Ταμειακά Συστήματα.

Τέλος, οι διαθέσιμες All in One λύσεις, έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως POS και ως Ταμειακό Σύστημα και είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της διασύνδεσης POS – Ταμειακών Συστημάτων.

Μέχρι πότε πρέπει να έχω διασυνδεθεί;

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή απόκτηση νέων συστημάτων που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

Δικαιούμαι χρηματοδότηση;

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

• Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην Ελληνική Επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
• Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης Χρηματοδότησης από το Πρόγραμμα.
• Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2023.
• Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Μέχρι σήμερα, από τους 3 πρώτους κύκλους, έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers χρηματοδότησης σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ). Δρομολογείται ήδη η έναρξη του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ πρόκειται να υπάρξει και 5ος κύκλος χρηματοδότησης προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.

Επισημαίνεται ότι στους νέους κύκλους χρηματοδότησης, λύσεις All in One θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν με συνδυασμό επιλογής της Κατηγορίας 1 (Αντικατάσταση EFT/POS) και της Κατηγορίας 3 (Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης).

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Πού μπορώ να βρω χρήσιμες πληροφορίες για την διασύνδεση των POS;

Χρήσιμες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Μπορείτε να υποβάλλετε τα ερωτήματά σας προς το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:

• ηλεκτρονικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE, στην πλατφόρμα Μητρώο & Επικοινωνία > Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ > επιλέγοντας την κατηγορία Μητρώο – Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) (για πιστοποιημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες με κωδικούς Taxisnet) ή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στο πεδίο Επικοινωνία > Ηλεκτρονικό ερώτημα > Φόρμα υποβολής ερωτήματος (για μη πιστοποιημένους χρήστες)

• τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 σε εργάσιμες ημέρες, από τις 07:30 έως τις 17:00.
Μόνο οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Παρόχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) μπορούν να απευθύνονται στο email [email protected], σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τους τηλέφωνο.