Σεισμός στα σούπερ μάρκετ: Ποια μεγάλη αλυσίδα θέλουν να αγοράσουν

Σούπερ μάρκετ: Ο Γαλαξίας που ιδρύθηκε από πέντε φίλους, συνεχίζει σήμερα να υφίσταται ως μία πολυμετοχική επιχείρηση

Μία από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι ο Γαλαξίας ή αλλιώς Πέντε Α.Ε. όπως είναι η επίσημη εταιρική ονομασία της επιχείρησης.

Με περίπου 200 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, είναι ιδιαίτερα δύσκολη «νύφη» σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Newsbeast.gr, η οποία παρά το γεγονός ότι έχει δεχτεί προσεγγίσεις από μεγαλύτερους παίκτες που βλέπουν την εξαγορά της ως ευκαιρία να μεγαλώσουν τα μεγέθη τους τόσο σε αριθμό καταστημάτων όσο και σε οικονομικές επιδόσεις, δεν ενδίδει. Και αυτό θα συνεχίσει να υφίσταται.

Ο Γαλαξίας που ιδρύθηκε από πέντε φίλους, συνεχίζει σήμερα να υφίσταται ως μία πολυμετοχική επιχείρηση, με μηδενικό δανεισμό που χαίρει άκρας οικονομικής υγείας.

Το γεγονός βέβαια ότι από αυτήν ζουν πολλές οικογένειες που διατηρούν μετοχικό ποσοστό, κάνει το ενδεχόμενο εξαγοράς της ακόμα πιο δύσκολο. Σύμφωνα με άνθρωπο της αγοράς, ο Γαλαξίας και οι μέτοχοί του δεν έχουν κανέναν λόγο να πουλήσουν από τη στιγμή που η αλυσίδα είναι κερδοφόρα και υγιής.

Σούπερ μάρκετ: Οι τιμές σε φρούτα και λαχανικά

Τις τιμές στις βασικές κατηγορίες φρούτων και λαχανικών έχουν ήδη αναρτήσει στην πλατφόρμα e-katanalotis δεκατρείς αλυσίδες σούπερ μάρκετ, δίνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα στους καταναλωτές και τις καταναλώτριες να συγκρίνουν και να επιλέξουν την πιο οικονομική εναλλακτική.

Στο πλαίσιο του ενός εκ των τριών νέων μέτρων που εφαρμόζει το υπουργείο Ανάπτυξης κατά της ακρίβειας, τα σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ έχουν την υποχρέωση να αποστέλλουν κάθε Τρίτη στις 9 το πρωί τις τιμές σε 33 κατηγορίες οπωροκηπευτικών, οι οποίες αναρτώνται στην ψηφιακή πλατφόρμα e-katanalotis και στη σελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου.

Στόχος είναι, εν μέσω της ακρίβειας που συνεχίζεται στα τρόφιμα, το αρμόδιο υπουργείο να γνωρίζει την εξέλιξη και το εύρος των τιμών στα οπωροκηπευτικά ώστε και οι έλεγχοι που διενεργούνται να εστιάζουν εκεί που παρατηρούνται ανατιμήσεις αλλά παράλληλα να ενημερώνονται και οι καταναλωτές. Σημειώνεται ότι η κατηγορία των λαχανικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, εμφάνισε αύξηση της τάξεως του 17,7% σε ετήσια βάση τον Σεπτέμβριο του 2023, ενώ σε επίπεδο μηνός, δηλαδή σε σχέση με τον Αύγουστο του 2023, η αύξηση άγγιζε το 10,2%. Τα δε φρούτα κατέγραψαν άνοδο 13,9% τον φετινό Σεπτέμβριο σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.