Σκλαβενίτης: Σκάει μεγάλη «βόμβα» – Ποιο σούπερ μάρκετ αγοράζει

Σεισμό αναμένεται να προκαλέσει το νέο μεγάλο deal που ετοιμάζεται να κάνει η Σκλαβενίτης

Οι διαπραγματεύσεις με έναν από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους της χώρας, τον όμιλο Παπαντωνίου, βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται σύντομα. Παράλληλα, η Σκλαβενίτης σχεδιάζει την επέκτασή της στη Βόρεια Ευρώπη, με την Πολωνία να αποτελεί τον επόμενο στόχο της.

Η Σκλαβενίτης, όντας leader στην ελληνική αγορά, επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της στην Κύπρο, όπου δραστηριοποιείται από το 2017 μετά την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος. Η νέα εξαγορά, η οποία περιλαμβάνει 9 καταστήματα του ομίλου Παπαντωνίου, θα αυξήσει τον συνολικό αριθμό των καταστημάτων της στην Κύπρο σε 27, ενισχύοντας την παρουσία της στην αγορά και επιτυγχάνοντας οικονομίες κλίμακος. Σύμφωνα με τη Statista, η αγορά τροφίμων της Κύπρου αναμένεται να καταγράψει ετήσια άνοδο 4,84% έως το 2028, κάτι που καθιστά την εξαγορά αυτή στρατηγικής σημασίας για την Σκλαβενίτης.

Σχέδια επέκτασης της Σκλαβενίτης στην Πολωνία

Η Σκλαβενίτης έχει επίσης ως επιχειρηματικό στόχο την επέκτασή της στη Βόρεια Ευρώπη, με την Πολωνία να αποτελεί τον πιο ελκυστικό προορισμό. Η πολωνική αγορά τροφίμων, αξίας άνω των 45 δισ. ευρώ, παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες, παρά τον έντονο ανταγωνισμό από αλυσίδες όπως η Jerónimo Martins και οι Lidl & Kaufland. Με μια οικονομία που αναμένεται να αυξηθεί 2,3% φέτος και 3,5% το 2025, η Πολωνία προσφέρει ευνοϊκές συνθήκες για την επέκταση της Σκλαβενίτης.

Να υπογραμμισθεί πως η Σκλαβενίτης παραμένει ισχυρή, με την αλυσίδα να καταγράφει πωλήσεις άνω των 4,475 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη 58,172 εκατ. ευρώ το 2023. Η στρατηγική της εταιρείας περιλαμβάνει συνεχείς επενδύσεις σε υποδομές και την ανάπτυξη του δικτύου της, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Με την προσθήκη νέων καταστημάτων και την αναβάθμιση των υπαρχόντων, η Σκλαβενίτης ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της και βελτιώνει την εμπειρία των πελατών της.

Η δέσμευση της Σκλαβενίτης για ποιότητα και εξυπηρέτηση παραμένει σταθερή, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε καινοτόμες λύσεις και τεχνολογίες που διευκολύνουν τη λειτουργία της και βελτιώνουν την αποδοτικότητα των διαδικασιών της. Με ισχυρή παρουσία στην αγορά και φιλόδοξα σχέδια για το μέλλον, η Σκλαβενίτης παραμένει ένας από τους κορυφαίους παίκτες στο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Η εταιρία Σκλαβενίτης αναζητά νέους αποθηκευτικούς χώρους στην Ελλάδα

Στην εγχώρια αγορά, η εταιρία Σκλαβενίτης αναζητά νέο αποθηκευτικό χώρο 100.000-120.000 τ.μ. για να καλύψει τις ανάγκες της στη Νότια Ελλάδα. Παρά τις διαπραγματεύσεις με επενδυτές, δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί κάποια συμφωνία. Ο νέος αυτός χώρος, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες αποθήκες, θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες της αλυσίδας για τα επόμενα 5-7 χρόνια.

Με τις πρόσφατες κινήσεις της, η Σκλαβενίτης επιβεβαιώνει τη στρατηγική της για επέκταση και ενίσχυση της θέσης της σε δυναμικές αγορές, εκμεταλλευόμενη τις τάσεις και τις ευκαιρίες του λιανεμπορίου τροφίμων σε Ελλάδα και εξωτερικό κάτι που είναι σημαντικό καθώς θα προσφέρει νέες θέσεις εργασίας.

Μπαράζ εξαγορών σε τρόφιμα – ποτά και σούπερ μάρκετ στο α’ εξάμηνο

Εννέα συμφωνίες εξαγοράς μετράει ήδη ο κλάδος τροφίμων και ποτών λίγο πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του 2024, ενώ για το δεύτερο μισό του έτους «μαγειρεύονται» ακόμα πιο ηχηρά deals.

Παρά την περιρρέουσα αβεβαιότητα –λόγω κυρίως των γεωπολιτικών εξελίξεων αλλά και την ανοδική πορεία των επιτοκίων που επηρεάζει τις αγορές, ο εγχώριος κλάδος τροφίμων-ποτών καταγράφει και φέτος κινητικότητα στις εξαγορές, καθώς, όπως αναφέρουν στη «Ν» εκπρόσωποι συμβουλευτικών εταιρειών, ο βαθμός εξωστρέφειας αποτελεί βαρόμετρο για τα deals στον κλάδο των τροφίμων-ποτών, ενώ το κεφάλαιο επισιτιστική επάρκεια καθιστά τις επενδύσεις στον ευρύτερο διατροφικό τομέα μια αναγκαιότητα, η οποία μάλιστα από την πλευρά των stakeholders υπόσχεται υψηλές αποδόσεις μακροπρόθεσμα.

Σημειώνεται ότι η εξαγωγική δραστηριότητα της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων ποτών τοποθετείται στα 6 δισ. ευρώ σε συνολική δυναμική τζίρου περί τα 16 δισ. ευρώ αποτελώντας περίπου το 11%-12% του συνόλου των εξαγωγών της χώρας.

Αυτή η επίδοση σηματοδοτεί σημαντικά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης στο πεδίο της διατροφής, που εξαιτίας της κλιματικής κρίσης θα παραμείνει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των αγορών για αρκετά χρόνια.

Σε ό,τι αφορά την αξία των συναλλαγών, υπολογίζεται ότι θα κινηθεί φέτος σε υψηλότερα επίπεδα από τον μέσο όρο των 500 εκατ. των τελευταίων ετών, εξαιρουμένης βέβαια της διετίας 2022-2023 που καταγράφηκε ρεκόρ, καθώς η πώληση της Chipita στον όμιλο Mondelez εκτόξευσε το συνολικό ύψος των συναλλαγών στα 2,8 δισ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, λίγο πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου του 2024 έχουν αλλάξει χέρια εννέα εταιρείες, ενώ αβεβαιότητα επικρατεί στην εν εξελίξει προσπάθεια διάσωσης της Οινοποιία Τσάνταλη, καθώς έχουν κατατεθεί δεσμευτικές προσφορές όπως αυτή της Ελληνικά Οινοποιεία Α.Ε. (Hellenic Wineries), μέλος του ομίλου Sterner Stenhus, ωστόσο οι πιστώτριες τράπεζες δεν φέρεται ότι συμφωνούν με τα προσφερόμενα τιμήματα.

Στα πιο ηχηρά deals που ολοκληρώθηκαν το 2024 τοποθετείται η πώληση της Παγωτά Δωδώνη στον όμιλο Βενέτη, καθώς χρειάστηκαν επτά χρόνια για να μπορέσει η εταιρεία να αλλάξει σελίδα.

Εξίσου ενδιαφέρον προκάλεσε και η κίνηση της Bespoke να αποκτήσει μέσω της ΙΟΝ πλειοψηφικό πακέτο στην καραμελοποιία Λάβδας, εξέλιξη που ενώνει δύο ιστορικά εγχώρια σήματα «υποθηκεύοντας» σημαντικές επιδόσεις.

Στη λιανική, οι κινήσεις των ισχυρών φέτος είναι πιο στοχευμένες, με τον leader του κλάδου, τη Σκλαβενίτης, να ακολουθεί το μοντέλο των επιλεκτικών εξαγορών τοπικών παικτών, ενώ μεσαίας δυναμικής αλυσίδες, όπως η Market In, προχωρούν εξίσου σε εξαγορές μικρών αλυσίδων για να μπορέσουν να ενισχυθούν.