Σοκ! Πόσοι πλειστηριασμοί θα γίνουν το επόμενο διάστημα – Σε ποιους

Δύσκολα είναι τα πράγματα για τους πολίτες που έχουν χρέη καθώς πάνω από 8.500 πλειστηριασμοί ακινήτων αναμένονται από τις 15/07 έως και το τέλος του έτους

Συγκεκριμένα:

8.605 πλειστηριασμοί ακινήτων από 15/07/2024 έως 31/12/2024
3.408 πλειστηριασμοί κατοικιών από 15/07/2024 έως 31/12/2024
«Κάθε μέρα το σύστημα ενημερώνεται. Ειδικά οι πλειστηριασμοί των κατοικιών είναι αρκετοί», δήλωσε στο MEGA, η δικηγόρος Αριάδνη Νούκα.

«Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που κατασχέσεις που επιβάλλονται από τους servicers ακυρώνονται με δικαστικές αποφάσεις», συμπληρώνει, τονίζοντας ότι οι δανειολήπτες θα πρέπει να κάνουν ένσταση σε περίπτωση πλειστηριασμού του ακινήτου τους.

«Βλέπουμε μια δυστοκία από την πλευρά των servicers να κάνουν ρυθμίσεις», τόνισε ακόμη.

Σχετικά με τον εξωδικαστικό μηχανισμό:

69.450 αιτήσεις στην πλατφόρμα που αφορούν 33,15 δισ.
19.223 ολοκληρωμένες ρυθμίσεις που αφορούν 6,7 δισ.

Σημειώνεται ότι η ρύθμιση για ευάλωτους οφειλέτες είναι υποχρεωτική, με το επιτόκιο να ορίζεται σε 3% σταθερό για 3 έτη.

«Ο εξωδικαστικός δεν έχει υποχρεωτικότητα για τους servicers, εκτός και αν ο δανειολήπτης είναι ευάλωτος», σημείωσε η κ. Νούκα.

Πλειστηριασμοί: Σφίγγει ο κλοιός

Η ΑΑΔΕ σφίγγει τον κλοιό γύρω από τους οφειλέτες του Δημοσίου με στόχο να μπει φρένο στη διόγκωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν σπάσει το φράγμα των 107 δισ. ευρώ και να εισρεύσει ζεστό χρήματα πάνω από 5 δισ. ευρώ στα κρατικά ταμεία με αυτοματοποιημένες κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και εισοδημάτων καθώς και δεσμεύσεις και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων σε «αδιάφορους» και στρατηγικούς κακοπληρωτές.

Οι κατασχέσεις θα είναι αυτόματες από το σύστημα, στους λογαριασμούς των οφειλετών, αμέσως μόλις καταστεί ληξιπρόθεσμη η οφειλή ενώ η εφαρμογή θα σκιαγραφεί το προφίλ του κάθε οφειλέτη καθώς θα αντλεί πληροφορίες για τα εισοδήματα και την περιουσιακή του εικόνα από όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ, το MyAADE, το Taxisnet, το Icisnet, το Elenxis καθώς και από τρίτους, όπως το Κτηματολόγιο, ΓΕΜΗ, ΕΦΚΑ, ΚΕΑΟ, ΕΡΓΑΝΗ, Χρηματιστήριο, τις τράπεζες, όπως και από φορολογικές αρχές άλλων χωρών.

Ειδικότερα θα έχει καταγραμμένη την περιουσιακή του κατάσταση του οφειλέτη, τις πηγές και τις ροές των εισοδημάτων του και αν έχει ληξιπρόθεσμα χρέη, η ΑΑΔΕ, θα προβαίνει σε άμεσες κατασχέσεις. Οι κατασχέσεις δεν θα περιορίζονται μόνο στον βασικό οφειλέτη, αλλά θα παρακολουθούνται και θα λαμβάνονται μέτρα και κατά των συνυπόχρεων προσώπων (σύζυγοι, λοιποί συγγενείς, εγγυητές, νόμιμοι εκπρόσωποι).

Mέσω του Eispraxis εφαρμόζονται κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και λαμβάνονται μέτρα αναγκαστικής είσπραξης με βάση τη συμπεριφορά του οφειλέτη και τις ειδοποιήσεις και υπενθυμίσεις για τις κυρώσεις, ταξινομούνται οι υποθέσεις οφειλής βάσει συνόλου ιδιοτήτων (ονοματεπώνυμο οφειλέτη, ποσό οφειλής, χρονικό διάστημα καθυστέρησης υπόθεσης, ημερομηνία τελευταίας ενέργειας κ.λπ.), δημιουργείται βάση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την εικόνα του οφειλέτη και των οφειλών και λοιπών συνδεδεμένων στοιχείων ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση συμψηφισμών και ρυθμίσεων, αποστολή ορθών ειδοποιήσεων και η λήψη κατάλληλων μέτρων.

ΑΑΔΕ: Αυτές είναι οι νέες υπηρεσίες

Με βάση το προγραμματισμό της ΑΑΔΕ από το φθινόπωρο επαγγελματίες και επιχειρήσεις θα μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια και δελτία αποστολής από το κινητό τους τηλέφωνο ενώ όλοι οι φορολογούμενοι θα μπορούν να αποθηκεύουν πιστοποιητικά που ζητούν φορείς και οργανισμοί για την ολοκλήρωση των συναλλαγών τους.

Παράλληλα, θα βγει στον αέρα το chatbox με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης που θα δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα και θα δημιουργηθεί ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο όπου εξειδικευμένοι υπάλληλοι θα δίνουν απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων.

Αναλυτικότερα το σχέδιο δράσης για την διεύρυνση των φορολογικών μέσω κινητού προβλέπει τα εξής:

1.Νέα εφαρμογή για επαγγελματίες και επιχειρήσεις μέσω της οποίας θα μπορούν ανά πάσα στιγμή από όπου κι αν βρίσκονται να εκδίδουν τιμολόγιο το οποίο αυτόματα θα ανεβάζουν στα ηλεκτρονικά βιβλία.

2.Έκδοση ψηφιακού δελτίου αποστολής. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ο ελεγκτικός μηχανισμός θα μπορεί σε πραγματικό χρόνο να ελέγχει τη διακίνηση των προϊόντων

3.Αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζονται οι φορολογούμενοι για τις συναλλαγές

4.Πληρωμή φόρων, λήψη ειδοποιήσεων και παρακολούθηση υποχρεώσεων

5.Ειδοποιήσεις για το υπόλοιπο των δόσεων της ρύθμισης και για περιπτώσεις απώλειας κάποιας από τις τρέχουσες ρυθμίσεις

6.Ενημέρωση για τις ημερομηνίες πληρωμής του φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ, και άλλων φόρων και τελών. Ειδικότερα η ενημέρωση θα αφορά:

  • Τα βεβαιωμένα χρέη εκτός ρύθμισης όπως για παράδειγμα ο ΕΝΦΙΑ, το ποσό της βεβαίωσης, τις πληρωμές, τους τυχόν συμψηφισμοί με επιστροφές και το υπόλοιπο της οφειλής στο τέλος του μήνα.
  • Το συνολικό ποσό της βεβαίωσης για το φόρο εισοδήματος, την ειδική εισφορά αλληλεγγύης και το τέλος επιτηδεύματος, τις καταβολές και το υπόλοιπο της οφειλής.
  • Τυχόν οφειλές και πληρωμές για το φόρο μεταβίβασης ακινήτων.
  • Τα χρέη που έχουν ενταχθεί σε ρυθμίσεις, τις δόσεις που έχουν πληρωθεί και τα ποσά που απομένουν για εξόφληση.
  • Τα ποσά που πιστώθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς όπως για παράδειγμα κέρδη από την φορολοταρία, καταβολή κοινωνικών επιδομάτων κ.α.
  • Τις συνολικές συναλλαγές του μήνα που αφορούν πληρωμές, συμψηφισμούς, διαγραφές, εισπράξεις από το δημόσιο καθώς και τα υπόλοιπα των ρυθμισμένων ή μη οφειλών.

7.Δημιουργία ενός σύγχρονου τηλεφωνικού κέντρο που θα δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των φορολογουμένων αντίστοιχο με αυτό που λειτουργεί στο υπουργείο Εργασίας και τον ΕΦΚΑ.

8. Chatbot που, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα μπορεί να δίνει απαντήσεις σε μια σειρά από ζητήματα.