Σούπερ έκπληξη από τα Jumbo – Τι ανακοίνωσαν

Jumbo: Πολύ θετικά έκλεισε ο Νοέμβριος του 2022 για τα Jumbo.

Όπως τονίζεται και στην ανακοίνωση η αύξηση των πωλήσεων για το Νοέμβριο του 2022 άγγιξε το 24%.

Με αύξηση πωλήσεων περίπου 24% έκλεισε ο Νοέμβριος του 2022 για τον Όμιλο Jumbo, σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Αναλυτικότερα, στην Ελλάδα τον Νοέμβριο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 12% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021. Συνολικά για το 11μηνο του 2022, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά περίπου 13% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο.

Στην Κύπρο, οι πωλήσεις κατά τον Νοέμβριο του 2022 αυξήθηκαν κατά περίπου 21%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα συνεχίζοντας την εντυπωσιακή δυναμική τους πορεία. Συνολικά οι πωλήσεις, στην Κύπρο, για το 11μηνο του 2022 είναι αυξημένες κατά περίπου 23%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο.

Στη Βουλγαρία, οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου 84% τον Νοέμβριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα όπου τα καταστήματα λειτουργούσαν για πρώτη φορά με ελέγχους πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Οι πωλήσεις των καταστημάτων, στη Βουλγαρία, για το 11μηνο του 2022 να είναι αυξημένες κατά περίπου 12% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο.

Στη Ρουμανία, οι πωλήσεις του δικτύου σημείωσαν αύξηση περίπου 43% τον Νοέμβριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα όπου για πρώτη φορά τα καταστήματα λειτούργησαν με ελέγχους πιστοποιητικών στους εισερχόμενους πελάτες. Επίσης, ξεκίνησε την λειτουργία του το νέο υπερ- κατάστημα στην πόλη Sibiu, φτάνοντας το δίκτυο των καταστημάτων Jumbo στη Ρουμανία στα 16. Συνολικά οι πωλήσεις, στην αγορά της Ρουμανίας, για το 11μηνο του 2022, είναι αυξημένες κατά περίπου 6% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, το διοικητικό συμβούλιο του ομίλου Jumbo ενέκρινε στις 17 Οκτωβρίου 2022 την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή για το 2022. Ως ημερομηνία αποκοπής έκτακτης χρηματικής διανομής έχει οριστεί η 9η Δεκεμβρίου 2022 και η καταβολή θα ξεκινήσει στις 15 Δεκεμβρίου 2022.

Jumbo: Τι λένε Jumbo και Μουστάκας για το «καλάθι του Άι Βασίλη»

Όφελος για τον καταναλωτή βλέπουν οι επιχειρηματίες της αγοράς παιχνιδιού στο «καλάθι του Άι Βασίλη», στο οποίο θα προσφέρονται παιχνίδια σε προσιτές τιμές από εξειδικευμένες αλυσίδες και παιχνιδάδικα, καθώς και εταιρείες με δραστηριότητα στην αγορά παιχνιδιού (δεν θα έχουν συμμετοχή τα super markets).

Στο «καλάθι του Άι Βασίλη», πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, έχουν ήδη δηλώσει ισχυρό παρών οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου JumboΜΠΕΛΑ +0,59%, market leader, αλλά και της αλυσίδας Μουστάκας, που εξειδικεύεται στο αντικείμενο.

Ωστόσο τα επιτελεία των μεγάλων παικτών του λιανεμπορίου που δραστηριοποιούνται και στο παιχνίδι βρίσκονται σε διαδικασία ερμηνείας της απόφασης. Ειδικότερα, πηγές προσκείμενες στη διοίκηση του ομίλου Jumbο μάς μεταφέρουν ότι ο Απόστολος Βακάκης, βασικός μέτοχος και επικεφαλής του ομίλου Jumbο, θεωρεί την ιδέα του «καλαθιού του Άι Βασίλη» πάρα πολύ καλή: «Διότι ξεκινά από κάτω προς τα πάνω και αποβαίνει σε όφελος του καταναλωτή και όχι σε όφελος της αγοράς. Επιπλέον, σε μια περίοδο κρίσης, ενθαρρύνει καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα να μπουν στα καταστήματα και να νιώσουν το συναίσθημα των γιορτών. Δεν είναι marketing trick!».

H Jumbο φέρεται να έχει αποφασίσει να μπει στο «καλάθι του Άι Βασίλη» με προϊόντα στα οποία θα έχει μικτό περιθώριο κέρδους χαμηλότερο από το αντίστοιχο περσινό. «Η ισοπαλία θα είναι υπέρ του καταναλωτή», κατά τη φρασεολογία του κ. Βακάκη, που θεωρεί την ιδέα πολύ καλή.

Με ενθουσιασμό υποδέχτηκε τον νέο θεσμό και ο Νίκος Μουστάκας, επικεφαλής της ομώνυμης αλυσίδας παιχνιδιών, ο οποίος επιβεβαιώνει ότι αφορά επιχειρήσεις με δραστηριότητα στο λιανικό εμπόριο παιχνιδιών και όχι στο σύνολο του λιανεμπορίου. Ο κ. Μουστάκας προβλέπει ότι το εγχείρημα θα στεφθεί με μεγάλη επιτυχία και εκτιμά ότι ο κλάδος θα προσφέρει καλές τιμές, συνεισφέροντας έμπρακτα στις ανάγκες των καταναλωτών εν μέσω κρίσης.

Μιλώντας στο Euro2day.gr εξηγεί ότι το «καλάθι του Άι Βασίλη» δεν έχει κάτι κοινό με το «καλάθι του νοικοκυριού». «Έχει… μαγεία και τα προϊόντα του δεν αλλάζουν τιμή κάθε μέρα. Στις ήδη πολύ καλές τιμές που προσφέρουμε, θα κάνουμε ειδικές προσφορές για τα προϊόντα που θα βάλουμε στο καλάθι», σημειώνει για την πρωτοβουλία, η οποία ακολουθείται εθελοντικά από τις επιχειρήσεις του κλάδου παιχνιδιού και θα είναι σε ισχύ από 14 Δεκεμβρίου έως 11 Ιανουαρίου, καλύπτοντας όλη την περίοδο των γιορτών.

Είναι σημαντικό επίσης ότι στο «καλάθι του Άι Βασίλη» συμμετέχουν μικρομεσαίες επιχειρήσεις και μεμονωμένα καταστήματα, μερίδα της αγοράς που υπερασπίστηκε ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών & Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ), στη συνεργασία που είχε με το υπουργείο. Όπως εξηγεί στο Euro2day.gr ο κ. Παπαδόπουλος, η δράση αφορά στις επιχειρήσεις που αναπτύσσουν δραστηριότητα στην αγορά παιχνιδιού και δεν αφορά, με βάση τις ανακοινώσεις του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη, το λιανεμπόριο τροφίμων, που μπορεί να προσφέρει εκπτώσεις όλο τον χρόνο εντάσσοντας στο “καλάθι του καταναλωτή”, ελεύθερα, προϊόντα που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του.

Ο θεσμός του «καλαθιού του Άι Βασίλη» προβλέπει ότι:

  • Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο παιχνίδι δεν είναι υποχρεωμένες αλλά μπορούν εθελοντικά να συμμετέχουν στο «καλάθι του Άι Βασίλη».
  • Εάν αποφασίσει μια επιχείρηση να συμμετάσχει, θα πρέπει να αιτηθεί το ειδικό σήμα και να το αναρτήσει στα ράφια των προϊόντων που συμμετέχουν στο καλάθι και επιπλέον να διαθέτει κατάλογο με τα συγκεκριμένα παιχνίδια και τις αντίστοιχες τιμές.
  • Ανάλογα με τον τζίρο της, η επιχείρηση που συμμετέχει στο «καλάθι του Άι Βασίλη» θα πρέπει να ενημερώνει για τον σχετικό κατάλογο το e-katanalotis ή να απευθύνεται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή, για επιχειρήσεις με τζίρο πάνω από 1 εκατ. ευρώ και μικρότερες αντίστοιχα. Στην πρώτη περίπτωση, ισχύει ό,τι ισχύει και για τα super markets για το «καλάθι του νοικοκυριού», δηλαδή κάθε Τετάρτη, μέχρι τις 11:00, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να έχουν αναρτήσει στο e-katanalotis τη σχετική λίστα προϊόντων.
  • Οι επιχειρήσεις θα πρέπει επίσης να διαθέτουν ικανό στοκ για τα προϊόντα που αναρτούν στο «καλάθι του Άι Βασίλη».
  • Οι προτεινόμενες τιμές είναι στη διακριτική ευχέρεια της εταιρείας ή του κάθε καταστηματάρχη.

Οι κατηγορίες παιχνιδιών που συμμετέχουν στον θεσμό είναι:

Επιτραπέζια / Παζλ
Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
Βρεφικά παιχνίδια
Φιγούρες δράσης
Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
Ηλεκτρονικά παιχνίδια
Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
Λούτρινα
Μουσικά παιχνίδια

Jumbo: Καλάθι Άη Βασίλη – Το ειδικό σήμα

Θα υπάρχει ένα ειδικό σήμα με την μορφή του Άη Βασίλη κι ένα καλάθι σούπερ μάρκετ και θα βρίσκεται σε κάθε ράφι, σε κάθε κατάστημα, εφόσον αυτό θέλει να συμμετέχει, αλλά και σχετικός κατάλογος αναρτημένος στην είσοδο του καταστήματος, σύμφωνα με τα όσα είπε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών και Εμπόρων Παιδικών Παιχνιδιών, Γιάννης Παπαδόπουλος.

Τα παιχνίδια που θα συμμετέχουν στο «καλάθι του Άη Βασίλη» θα έχουν χαμηλότερες τιμές. Ο έλεγχος θα γίνεται σε εβδομαδιαία βάση από το υπουργείο.

Εορταστικό καλάθι στα σούπερ μάρκετ: Ποια προϊόντα θα περιέχει από 14/12

Στο «καλάθι του νοικοκυριού» θα προστεθούν για τις γιορτές μοσχάρι, σοκολάτες, μελομακάρονα και άλλα παραδοσιακά γλυκίσματα των εορτών (κουραμπιέδες, τσουρέκια, βασιλόπιτες). Η προσπάθεια εστιάζεται στο να ενταχθούν για δύο εβδομάδες τα συγκεκριμένα προϊόντα και έτσι να καλύψουν σχεδόν όλη την εορταστική περίοδο.

Δεν αποκλείεται, μάλιστα, να συμπεριληφθούν και ορισμένα αλκοολούχα ποτά, ξηροί καρποί και τυριά.

Τα πρώτα μέιλ που έλαβε το υπουργείο Ανάπτυξης με τα προτεινόμενα καλάθια του Αϊ-Βασίλη από τον κλάδο των παιχνιδιών δείχνουν ότι θα περιλαμβάνονται πολλά πράγματα.

Αυτό είπε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης, σύμφωνα με τον οποίο “ο ενθουσιασμός που τα καταστήματα παιχνιδιών έχουν δείξει για το καλάθι του Αϊ-Βασίλη είναι μεγάλος. Χθες μου έστειλαν τα πρώτα μέιλ με τα προτεινόμενα καλάθια. Όλος ο κλάδος των παιχνιδιών οριζόντια θα είναι στο καλάθι. Βλέπω όμως ότι το καλάθι θα έχει πολύ μεγάλη χαρά μέσα. Δεν θα είναι δηλαδή τσουρούτικο, θα έχει πολλά πράγματα”.

Γεωργιάδης: Ενθουσιασμός από τις αλυσίδες παιχνιδιών για το καλάθι του Αϊ-Βασίλη

Ακόμη, ο αρμόδιος υπουργός τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ, πως το “καλάθι του νοικοκυριού” λειτουργεί και όποιος το επιλέγει κερδίζει χρήματα.

“Μου αρέσει που οι αλυσίδες έχουν μπει μεταξύ τους σε έναν υγιή ανταγωνισμό και δίνουν στον καταναλωτή σοβαρές εκπτώσεις. Το καλάθι πια λειτουργεί και αυτοί που το επιλέγουν κερδίζουν λεφτά. Είμαστε σε τέτοιες εποχές πληθωρισμού και δυσκολίας που το να κερδίζουν λεφτά οι συμπολίτες σου είναι μεγάλη υπόθεση”, είπε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός τόνισε ότι “το εορταστικό καλάθι” έχει προσθέσει τέσσερα προϊόντα: μοσχάρι, γαλοπούλα, βασιλόπιτα- τσουρέκι και σοκολάτα. Δεν βάλαμε κουραμπιέδες, μελομακάρονα. Ήταν δική μου απόφαση αυτή. Δεν ήθελα να δώσω ένα σήμα ότι πρέπει και αυτά τα παραδοσιακά γλυκά να τα παίρνουμε υποχρεωτικά από τα σούπερ μάρκετ. Υπάρχουν πάρα πολλά ζαχαροπλαστεία, πάρα πολύ φούρνοι που φτιάχνουν τόσο ωραία γλυκά και θα τα προσφέρουμε μέσα στις εορτές“.

Με αυτήν τη λογική έγινε και το “καλάθι του Αϊ-Βασίλη“, καθώς σύμφωνα με τον υπουργό, δεν χρειαζόταν να αγοράζονται τα παιχνίδια από το σούπερ μάρκετ.