Σούπερ μάρκετ: Λουκέτο σε μεγάλο κατάστημα – Δείτε τι συνέβη

Μετά τις δήθεν προσφορές όπου ο καταναλωτής δεν κερδίζει σχεδόν τίποτα, τα σούπερ μάρκετ δημιουργούν αναστάτωση και μέσω της φοροδιαφυγής

Σε μία απίστευτη υπόθεση μάλιστα, κατάστημα γνωστής αλυσίδας είχε τέσσερις ταμειακές μηχανές και δήλωνε τις αποδείξεις από τις δύο.

Υπενθυμίζεται ότι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής βρίσκεται πολύ ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης η οποία παίρνει διαρκώς νέα μέτρα προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.

Λουκέτο στο κατάστημα

Ακόμα μια τρανταχτή περίπτωση φοροδιαφυγής ήρθε στο φως μέσω καταγγελίας στην εφαρμογή appodixi της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Αυτή τη φορά πρόκειται για supermarket και συγκεκριμένα για κατάστημα γνωστής αλυσίδας στη Σπάρτη.

Μόλις έλαβαν σήμα από την appodixi, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ έκαναν φύλλο και φτερό τα φορολογικά στοιχεία και τις κινήσεις της επιχείρησης και βρήκαν ότι:

Το κατάστημα είχε τέσσερις ταμειακές μηχανές, από τις οποίες μόνον οι δυο διαβίβαζαν δεδομένα αποδείξεων στην ΑΑΔΕ. Από τις άλλες δυο, τους τελευταίους 12 μήνες, από τον Νοέμβριο του 2022 έως και τις 23 Νοεμβρίου της φετινής χρονιάς, το συγκεκριμένο κατάστημα είχε κόψει, αλλά δεν είχε διαβιβάσει στην ΑΑΔΕ 116.200 αποδείξεις.

Με άλλα λόγια, δεν διαβίβασε τζίρο 852.000 ευρώ συν ΦΠΑ 127.000 ευρώ.

Στο κατάστημα μπήκε λουκέτο για 48 ώρες, επιβλήθηκε πρόστιμο 63.500 ευρώ για τη μη διαβίβαση των αποδείξεων, ενώ έχει ήδη αρχίσει έλεγχος τόσο στους προηγούμενους μήνες και χρήσεις για το συγκεκριμένο κατάστημα όσο και στο σύνολο του δικτύου της αλυσίδας.

Πονοκέφαλος στην κυβέρνηση από τις δήθεν προσφορές στα Σούπερ μάρκετ

Αναστάτωση προκαλούν στους καταναλωτές οι υποτιθέμενες προσφορές σε κάποια σούπερ μάρκετ μέσω των οποίων δεν κερδίζουν σχεδόν τίποτα.

Η κατάσταση με κάποιες επιχειρήσεις δείχνει να έχει ξεφύγει και η κυβέρνηση ψάχνει τρόπους να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Όπως τόνισε ο Κώστας Σκρέκας το υπουργείο φαίνεται πως επεξεργάζεται σχέδιο για την κατάργηση προσφορών τύπου «1+1 δώρο» στα σούπερ μάρκετ.

«Το σχέδιο που επεξεργάζεται αφορά τις παραπλανητικές προσφορές που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ», εξήγησε ο κ. Σκρέκας.

Τέλος στις παραπλανητικές προσφορές

Απορρυπαντικά ρούχων
Καθαριστικά σπιτιού / μπάνιου
Χαρτικά (χαρτί υγείας / κουζίνας)
Προϊόντα προσωπικής υγιεινής (υγρά μαντηλάκια)
Προϊόντα περιποίησης σώματος / μαλλιών/ προσώπου (σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, κρεμοσάπουνα, στοματικό διάλυμα)

Παράδειγμα

Αποσμητικό γυναίκειο roll on 50 ml

Χωρίς προσφορά-Με προσφορά “1+1” : 5,80€/ τεμ. 5,80€

Αφρόλουτρο (Argan Oil 750ml) (White musk 750ml) : 5,47€ / τεμ. 5,47€ (προσφορά “1+1”)

Πουράκια σοκολατένια

1 συσκευασία (mini 115 γρ.): 1,50€

Ακριβώς δίπλα

Προσφορά ως 2πλή (2 mini * 115 γρ.): 2,97€

Γλιτώνεις… 3 λεπτά

Σκρέκας: Να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων από σούπερ μάρκετ

Με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), υπό τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), τον γενικό γραμματέα, Κώστα Μαυροειδή (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), και τον γενικό διευθυντή, Απόστολο Πεταλά, συναντήθηκε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσία του γενικού γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία, σύμφωνα με το υπουργείο, εξελίχθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, συζητήθηκαν:

  • Η εφαρμογή του «Καλαθιού των Χριστουγέννων» ενόψει της εορταστικής περιόδου.
  • Η εξέλιξη της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και ο ενδεχόμενος εμπλουτισμός της με περισσότερα προϊόντα με την ένδειξη -5%.
  • Ο σχεδιασμός της μεταρρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματικών προωθητικών ενεργειών.

Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Σκρέκας δήλωσε: «Είχαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ. Αδιαμφισβήτητος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αγοραστικη δυνατότητα όλων των καταναλωτών, ιδίως των πιο ευάλωτων, εντός των συνθηκών που δημιουργεί η εισαγόμενη ακρίβεια. Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων, προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού».