Συναγερμός στα σούπερ μάρκετ – Οι τιμές «σκάνδαλο»

Πονοκέφαλο προκαλεί στο υπουργείο Ανάπτυξης το πρόβλημα με τις παραπλανητικές προσφορές στα σούπερ μάρκετ

Αναστάτωση προκαλούν στους καταναλωτές οι υποτιθέμενες προσφορές σε κάποια σούπερ μάρκετ μέσω των οποίων δεν κερδίζουν σχεδόν τίποτα.

Η κατάσταση με κάποιες επιχειρήσεις δείχνει να έχει ξεφύγει και η κυβέρνηση ψάχνει τρόπους να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.

Όπως τόνισε ο Κώστας Σκρέκας το υπουργείο φαίνεται πως επεξεργάζεται σχέδιο για την κατάργηση προσφορών τύπου «1+1 δώρο» στα σούπερ μάρκετ.

«Το σχέδιο που επεξεργάζεται αφορά τις παραπλανητικές προσφορές που εμφανίζονται ως δελεαστικές ενώ με μια απλή μαθηματική πράξη διαπιστώνουμε ότι πρόκειται για τρικ», εξήγησε ο κ. Σκρέκας.

Σούπερ μάρκετ: Τέλος στις παραπλανητικές προσφορές

Απορρυπαντικά ρούχων
Καθαριστικά σπιτιού / μπάνιου
Χαρτικά (χαρτί υγείας / κουζίνας)
Προϊόντα προσωπικής υγιεινής (υγρά μαντηλάκια)
Προϊόντα περιποίησης σώματος / μαλλιών/ προσώπου (σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, κρεμοσάπουνα, στοματικό διάλυμα)

Παράδειγμα

Αποσμητικό γυναίκειο roll on 50 ml

Χωρίς προσφορά-Με προσφορά “1+1” : 5,80€/ τεμ. 5,80€

Αφρόλουτρο (Argan Oil 750ml) (White musk 750ml) : 5,47€ / τεμ. 5,47€ (προσφορά “1+1”)

Πουράκια σοκολατένια

1 συσκευασία (mini 115 γρ.): 1,50€

Ακριβώς δίπλα

Προσφορά ως 2πλή (2 mini * 115 γρ.): 2,97€

Γλιτώνεις… 3 λεπτά

Σκρέκας: Να ξεκαθαρίσει άμεσα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων από σούπερ μάρκετ

Με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ), υπό τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, Αριστοτέλη Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ), τον γενικό γραμματέα, Κώστα Μαυροειδή (ΓΑΛΑΞΙΑΣ), και τον γενικό διευθυντή, Απόστολο Πεταλά, συναντήθηκε τη Δευτέρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρουσία του γενικού γραμματέα Εμπορίου, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η οποία, σύμφωνα με το υπουργείο, εξελίχθηκε σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, συζητήθηκαν:

  • Η εφαρμογή του «Καλαθιού των Χριστουγέννων» ενόψει της εορταστικής περιόδου.
  • Η εξέλιξη της κυβερνητικής πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής» και ο ενδεχόμενος εμπλουτισμός της με περισσότερα προϊόντα με την ένδειξη -5%.
  • Ο σχεδιασμός της μεταρρύθμισης του υπουργείου Ανάπτυξης για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας της αγοράς και την αποτροπή των μηχανισμών που αυξάνουν τις τιμές στο ράφι όπως και των πλασματικών προωθητικών ενεργειών.

Μετά το τέλος της συνάντησης, ο κ. Σκρέκας δήλωσε: «Είχαμε μια ιδιαίτερα εποικοδομητική συνάντηση με την Ένωση Σούπερ Μάρκετ. Αδιαμφισβήτητος στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την αγοραστικη δυνατότητα όλων των καταναλωτών, ιδίως των πιο ευάλωτων, εντός των συνθηκών που δημιουργεί η εισαγόμενη ακρίβεια. Επίσης, να ξεκαθαρίσουμε όσο το δυνατόν πιο σύντομα το τοπίο των παραπλανητικών προσφορών και εκπτώσεων, προς όφελος του υγιούς επιχειρηματικού ανταγωνισμού και της θωράκισης του καταναλωτικού κοινού».

«Σπάει ταμεία» το ελληνικό σούπερ μάρκετ που δουλεύει 24ωρο

Πέντε φορές πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς αυξήθηκαν πέρυσι οι πωλήσεις της Τwenty Four Shopen. Η αλυσίδα μίνι μάρκετ που τζιράρει πάνω από 20,98 εκατ. ευρώ πέτυχε πέρυσι αύξηση 80,19% του μικτού της κέρδους στα 3,7 εκατ. ευρώ και ανάπτυξη 1.198% στα κέρδη προ φόρων, που ανήλθαν σε 158.299 ευρώ.

Όμως το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι μόνο η αύξηση των οικονομικών της μεγεθών, που προήλθε και από την αύξηση του δικτύου της σε μια πληθωριστική χρονιά όπου το εισόδημα των καταναλωτών δέχθηκε ισχυρές πιέσεις.

Το ενδιαφέρον είναι το μοντέλο λειτουργίας της. Η αλυσίδα που ξεκίνησε στις αρχές της οικονομικής κρίσης -το 2010- και σήμερα διαθέτει δίκτυο 25 καταστημάτων από 22 πέρυσι και 17 το 2021, παραμένει ανοικτή 7 ημέρες την εβδομάδα, 24 ώρες το 24ωρο, ακόμη και τις αργίες.

Πρόκειται για ένα μοντέλο λειτουργίας εντελώς διαφορετικό από αυτό που ισχύει στα υπόλοιπα mainstream σούπερ μάρκετ, που ισχύει όμως στην περίπτωση των περιπτέρων ή των all day cafe. Το συγκεκριμένο δίκτυο, εκτός από τα κλασικά προϊόντα που πουλάει ένα σούπερ μάρκετ, διαθέτει και καφέ, προϊόντα άρτου και είδη περιπτέρου όπως είναι τα τσιγάρα.

Τη δυνατότητα λειτουργίας όλο το 24ωρο έχουν με βάση το άρθρο 15α του νόμου 4177 και τις αλλαγές που πέρασαν σε αυτόν από τον νόμο 5039 που ψηφίστηκε από τη Βουλή τον περασμένο χειμώνα και όλα τα υπόλοιπα καταστήματα. Αρκεί να υπάρχει απόφαση του κατά τόπον αρμόδιου δημάρχου, μετά από πρόταση του τοπικού εμπορικού συλλόγου.

Η αλυσίδα μίνι μάρκετ Twenty four Shopen (24shopen) εκτός από την ανάπτυξη φυσικού δικτύου μπαίνει και στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Τη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) ενέκρινε η έκτακτη γενική συνέλευση στις 7 Νοεμβρίου, η οποία αποφάσισε επίσης και την επέκταση των δραστηριοτήτων στην εμπορία χονδρική και λιανική καφέ, τσαγιού, κακάο και μπαχαρικών. Σήμερα η αλυσίδα συνεργάζεται με τη Wolt και την efood για παραδόσεις στο σπίτι.

Σε ό,τι αφορά το οικονομικό αποτύπωμα της αλυσίδας, οι σωρευμένες ζημίες ανέρχονται στο ποσό των 595.488,29 ευρώ, τα ίδια κεφάλαια σε 3.379.511,71 ευρώ και το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεών της σε 1.229.148,65 ευρώ, έναντι συνόλου κυκλοφορούντος ενεργητικού 4.115.740,79 ευρώ.

Σχετικά με τις σωρευμένες ζημιές, αυτές προέρχονται από προηγούμενες χρήσεις και εκτιμάται, από τη διοίκησή της, ότι μέσω της αύξησης των πωλήσεων, της λειτουργίας νέων υποκαταστημάτων και της προσπάθειας μείωσης των εξόδων, θα καταστεί δυνατό να περιοριστούν.