«Τρέμουν» μεγάλοι παίκτες – Η νέα αλυσίδα που θέλει να κατακτήσει την Αθήνα

Η νέα αλυσίδα που βρίσκεται πλέον στη χώρα μας δοκιμάζει ένα νέο τύπο καταστήματος mini store

Ο λόγος για την ιταλική αλυσίδα καφέ Cafe Barbera που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και λίγες εβδομάδες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Cafe Barbera είναι μια από τις παλαιότερες εταιρείες καφέ της Ιταλίας.

Τι φιλοδοξεί η νέα αλυσίδα 

Παρουσία στην Ελλάδα διαθέτει εδώ και λίγες εβδομάδες η ιταλική αλυσίδα καφέ Cafe Barbera με ιδιαίτερα φιλόδοξους στόχος για την χώρα μας. Συγκεκριμένα άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Ερμού στο ύψος του Θησείου και στόχος σύμφωνα με τη διοίκηση είναι να εξαπλωθεί σε όλη την Αθήνα μέσα στην επόμενη τριετία.

Σε αντίθεση με τα καταστήματα που διέθετε στο εξωτερικό τα οποία ήταν αρκετών τετραγωνικών με τραπεζοκαθίσματα στην Αθήνα η ιταλική αλυσίδα δοκιμάζει ένα νέο τύπο καταστήματος mini store το οποίο στοχεύει να το αναπτύξει στην συνέχεια και στην διεθνή αγορά. Τα mini stores, τα οποία είναι κάτω των 30 τ.μ. θα αναπτυχθούν σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, σε σταθμούς μετρό, μέσα σε πανεπιστήμια, εργασιακούς χώρους κ.α..

Με ιστορία που χρονολογείται από το 1870, το Cafe Barbera είναι μια από τις παλαιότερες εταιρείες καφέ της Ιταλίας. Ιδρύθηκε ως ένα μικρό καφεκοπτείο από τον Domenico Barbera στη νότια Ιταλία και σήμερα όπου η ηγεσία έχει περάσει στην πέμπτη γενιά η εταιρεία έχει εξελιχθεί σε μια πραγματικά διεθνή επωνυμία με εμβέλεια διανομής καφέ σε περισσότερες από 60 χώρες.

Ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος Enrico Barbera, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχο της επιχείρησης το 1982, ξεκίνησε μια νέα ιδέα αλυσίδων καφέ που ονομάζεται «Cafè Barbera – The Italian Coffee House» το 2004. Το δίκτυο που ξεκίνησε με το πρώτο κατάστημα εκτός Ιταλίας στο Ντουμπάι, τώρα εκτείνεται σε 35 τοποθεσίες σε όλη τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική , Ευρώπη, ΗΠΑ και Βραζιλία.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε αυτές τις ημέρες στο World Coffee Portal o κ. Barbera το 2024 θα είναι χρονιά όπου στην Ευρώπη η αλυσίδα θα επικεντρωθεί σε Ελλάδα και Βρετανία προωθώντας κυρίως τον νέο τύπο καταστήματος που λανσαρίστηκε στην Αθήνα. Για την νέα χρονιά ήδη έχουν προγραμματιστεί να ανοίξουν 18 καταστήματα, τα περισσότερα στο πρώτο εξάμηνο, στις αγορές που δραστηριοποιείται η ιταλική αλυσίδα.

Πρόστιμο 1.000.000 ευρώ στην εταιρεία καφέ Jacobs

Στο μεταξύ το υπουργείο Ανάπτυξης επέβαλε πρόστιμο για φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας στην εταιρεία Jacobs.

Το πρόστιμο στην εταιρεία καφέ «Jacobs Douwe Egberts gr. Ε.Π.Ε.», είναι της τάξης του 1.000.000 ευρώ, και επιβλήθηκε από τον υπουργό Ανάπτυξης, Κώστα Σκρέκα, μετά από έλεγχο της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ). Το πρόστιμο αφορά παραβίαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023, σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας.

Αυξανόμενοι έλεγχοι και πρόστιμα από το υπουργείο Ανάπτυξης

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, «οι εντατικοί έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ συνεχίζονται. Μόνο τον Νοέμβριο έχουν γίνει περισσότεροι από 1.250 έλεγχοι και έχουν επιβληθεί πρόστιμα άνω των 5,5 εκατ. ευρώ ενώ σε μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα κινητοποίηση του ελεγκτικού μηχανισμού, το υπουργείο έχει πραγματοποιήσει από την αρχή του 2023 περισσότερους από 20.600 ελέγχους και έχει επιβάλει πρόστιμα συνολικού ύψους 10,3 εκατ. ευρώ».

«Η μάχη προς όφελος των ελληνικών νοικοκυριών συνεχίζεται. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να κερδοσκοπεί αθέμιτα εις βάρος του Έλληνα πολίτη, ιδίως υπό τις συνθήκες που έχει διαμορφώσει στην αγορά ο εισαγόμενος πληθωρισμός. Η ελληνική κυβέρνηση είναι η μόνη στην Ευρώπη που διαθέτει και εφαρμόζει νόμο κατά της αθέμιτης κερδοφορίας», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας.

Σύμφωνα με τον ίδιο «η διαρκής παρουσία των ελεγκτικών μηχανισμών του υπουργείου Ανάπτυξης στην αγορά εξασφαλίζει την τήρηση της νομιμότητας, τον υγιή ανταγωνισμό και – όπως αποδεικνύεται στην πράξη – μειώνει τις τιμές στα ράφια».

Υπουργείο Ανάπτυξης: Ποια είναι η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς

Η Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς (ΔΙ.Μ.Ε.Α.) σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 1 του ν.4712/2020 αποτελεί έναν ενοποιημένο και ισχυρό ελεγκτικό μηχανισμό, με έμφαση στην αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου προϊόντων και υπηρεσιών.

Στο πεδίο εφαρμογής του, εντάσσεται η προστασία της εσωτερικής αγοράς, η οποία συνίσταται στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της επιχειρηματικότητας, στην προστασία του καταναλωτή από επικίνδυνα παράνομα αγαθά και υπηρεσίες που διακινούνται και προσφέρονται στο εσωτερικό της χώρας, στην ενίσχυση της εθνικής ασφάλειας, μέσω της καταπολέμησης των παράνομων κυκλωμάτων εμπορίας και διακίνησης αγαθών και υπηρεσιών, στην προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, στη δημιουργία υπεραξίας των εμπορικών σημάτων, στην αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.