«Βόμβα» με τα διόδια – Τι ανακοινώθηκε

Οριστική είναι η μείωση των τιμών σε συγκεκριμένα διόδια, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης το ανακοίνωσε και επίσημα

Τη μείωση των διοδίων της Πελασγίας κατά 17% ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την εκδήλωση με τίτλο «Στρατηγικό σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας – φράγματα, υποδομές και έργα υδρονομίας» στο δημαρχείο του Κιλελέρ.

«Επιτρέψτε μου μια ανακοίνωση συμβολικού χαρακτήρα η οποία δείχνει πώς αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση την ανταποδοτικότητα. Προέκυψε όφελος για το ελληνικό δημόσιο από την αναχρηματοδότηση της σύμβασης παραχώρησης του έργου Μαλιακού – Κλειδί. Έπεσαν τα επιτόκια και βρεθήκαμε με όφελος περίπου 16 εκατομμύρια ευρώ.

Αποφασίσαμε με τον υπουργό Υποδομών να επιστρέψουμε τα χρήματα αυτά στην ελληνική κοινωνία. Θα μειώσουμε τα διόδια από Πελασγία μέχρι το Κλειδί περίπου 17% για τα αυτοκίνητα, με 2,8 έως 3,00 ευρώ συνολικό όφελος γι όλη αυτή τη διαδρομή. Θεωρούμε ότι είναι δίκαιο να επιστρέψουμε τα χρήματα στην ελληνική κοινωνία» είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός

Πρόσθεσε ότι και όποιος μετακινείται από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα έχει τέτοιο όφελος.

«Δεν έχουμε πολυτέλεια να σπαταλάμε το νερό» – Η Θεσσαλία θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο

Στην τοποθέτησή του όσον αφορά στο έργο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «ήταν μια φυσική καταστροφή μια πλημμύρα έξω από προβλεπτικά μοντέλα. Έναν χρόνο μετά από τη μεγαλύτερη φυσική καταστροφή έχουν γίνει πολλά και έχουν να γίνουν πολλά περισσότερα. Είναι η πολλοστή φορά που επισκέπτομαι τη Θεσσαλία και πρέπει να κινηθούμε πιο γρήγορα για να καλύψουμε όλους τους συμπολίτες μας».

«Θα βάλουμε τις βάσεις για τη σωστή και ορθολογική διαχείριση των υδάτων», είπε ακόμα και τόνισε ότι στις ανάγκες άρδευσης η Θεσσαλία θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για έργα σε τρία επίπεδα: «Έργα που διεξάγει η περιφέρεια (ρέματα, αναχώματα ) με γενναία χρηματοδότηση του κράτους στην περιφέρεια και επιστημονική υποστήριξη.

Δεύτερον, έργα άμεσης προστασίας σε ενδεχόμενα πλημμυρικά φαινόμενα και «έργα που μπορεί να μην τα δούμε ποτέ πολλά μικρά έργα σκοπό να συγκρατήσουν την ορμή του νερού τα οποία υλοποιούνται σχετικά γρήγορα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση».

Όσον αφορά στα μεγάλα έργα ο πρωθυπουργός είπε ότι «4 έργα που έχουμε προτάξει θα μελετηθούν με πόρους της ένωσης Ελλήνων τραπεζών έτσι ώστε σε ένα χρόνο να έχουμε μελετητική ωριμότητα. Πύλη, Μουζάκι, η διώρυγα της Γυρτωνης προς την Κάρλα».

Και πρόσθεσε: «Το συνολικό αποτύπωμα των φραγμάτων είναι πολλαπλό, γιατί είναι και αρδευτικά εκτός από αντιπλημμυρικά. Δείτε τα υδροηλεκτρικά φράγματα ως μπαταρίες σε ένα μελλοντικό δίκτυο που θα είναι πιο εξαρτημένο από τις ΑΠΕ».

Τα έργα, πρόσθεσε, άλλος τα σχεδιάζει, άλλος τα υλοποιεί και άλλος τα εγκαινιάζει. «Θέλω να κρατήσετε τη σημερινή συνάντηση ως μια μελλοντική παρακαταθήκη λογοδοσίας του πολιτικού συστήματος. Να μην ξαναγίνει μεγάλη άλλη καταστροφή όπως του Ντάνιελ».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ακόμα ότι εδώ και δεκαετίες μιλάμε για τα προβλήματα του νερού στη Θεσσαλία και πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις στα αρδευτικά δίκτυα.

«Δεν έχουμε πολυτέλεια να σπαταλάμε το νερό όπως μέχρι τώρα σε μια εποχή που ξέρουμε ότι θα έχουμε λιγότερο νερό! Για αυτό τα έργα αυτά έχουν τόσο μεγάλη σημασία».

Πολλές φορές στο παρελθόν έργα είχαν γίνει έργα που είχαν μείνει ημιτελή χωρίς δίκτυα πρέπει να διορθώσουμε αυτές τις αστοχίες.

«3 δισ. ευρώ θα μας στοιχίσει συνολικά ο Ντάνιελ με μεγάλο κομμάτι στις αποζημιώσεις και στα έργα υποδομής με άλλες υποδομές ανθεκτικότητας. Μετά τον Ιανό κάναμε καλή δουλειά και τα έργα άντεξαν.

Σήμερα εγκαινιάσαμε ένα κέντρο υγείας στο Μουζάκι, πολύ καλύτερο από το προηγούμενο και ενώσαμε όλα τα έργα σε μια εργολαβία και πιστεύω δικαιωθήκαμε».

Ο πρωθυπουργός τόνισε επίσης ότι αυτή η δαπάνη «και το λέω ενόψει ΔΕΘ, δεν υπάρχουν ατελείωτοι πόροι. Ανακατανεμήθηκαν. Για να κάνουμε αυτά τα έργα κάποια αλλά στη χώρα δεν θα γίνουν και αυτή είναι μια πολιτική απόφαση να προτάξουμε τη Θεσσαλία».

Τι δήλωσε για τα διόδια ο Σταϊκούρας

Μειώσεις στο αντίτιμο των διοδίων που φτάνουν, συνολικά, έως και τα 3 ευρώ για τους χρήστες ΙΧ, προβλέπεται να τεθούν σε εφαρμογή από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2025, ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης του ποσού των 15,8 εκατ. ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο όφελος του Δημοσίου από την αναχρηματοδότηση του έργου Αυτοκινητόδρομος Μαλιακός – Κλειδί, που πραγματοποιήθηκε στις 31 Ιουλίου 2024.

«Όπως είχαμε δεσμευτεί δημόσια στο ελληνικό Κοινοβούλιο, για πρώτη φορά, το όφελος που εξασφαλίσαμε για το Δημόσιο εγκρίνοντας την αναχρηματοδότηση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου, επιστρέφει στην ελληνική κοινωνία μέσω σημαντικής και οριζόντιας μείωσης του κόστους διοδίων στους σταθμούς του αυτοκινητόδρομου, τόσο για τους χρήστες ΙΧ όσο και για τους επαγγελματίες», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ειδικότερα, η έκπτωση αφορά όλες τις κατηγορίες οχημάτων με διαφοροποίηση μεταξύ ελαφρών (ΕΟ) και βαρέων οχημάτων (ΒΟ) και συγκεκριμένα:

  • Έκπτωση (ύψους 17%) για τα ελαφρά οχήματα σε όλες τις διελεύσεις, είτε με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης), είτε με πληρωμή σε λωρίδες με εισπράκτορα (ή αυτόματα μηχανήματα πληρωμής).
  • Έκπτωση (ύψους 5%) για τα βαρέα οχήματα, αποκλειστικά για τις διελεύσεις με χρήση πομποδέκτη (οποιασδήποτε Παραχώρησης).

Σε ποιους σταθμούς θα εφαρμοστεί το μέτρο

Το χρονικό διάστημα εφαρμογής του προγράμματος είναι από 1 Οκτωβρίου 2024 έως και 31 Δεκεμβρίου 2025 (περίοδος 15 μηνών) και αφορά στους σταθμούς διοδίων: Πελασγίας, Μοσχοχωρίου, Μακρυχωρίου, Λεπτοκαρυάς και Κλειδιού, καθώς και τα 17 πλευρικά διόδια της περιοχής, με βάση τις εκτιμήσεις των διελεύσεων από τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, όπου έχει συνυπολογιστεί και το ενδεχόμενο αποκλίσεων.

Συγκεκριμένα, το όφελος για τους χρήστες ΙΧ από την εφαρμογή του προγράμματος είναι:

  • 2,8 ευρώ για το 2024, καθώς η επιβάρυνση της διέλευσης από τους πέντε σταθμούς μειώνεται από 16,5 (σήμερα) σε 13,7 ευρώ, και
  • 3 ευρώ για το 2025, από 17,4 σε 14,4 ευρώ.

Όσον αφορά στα βαρέα οχήματα, σημειώνεται πως η έκπτωση ύψους 5% στους χρήστες που διαθέτουν πομποδέκτη προστίθεται στην έκπτωση ύψους 7%, η οποία υφίσταται ήδη από τον παραχωρησιούχο.

Με τη συμφωνία που επετεύχθη ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και στον παραχωρησιούχο, η ωφέλεια επιστρέφει με άμεσο τρόπο στην ελληνική κοινωνία, με μείωση του κόστους των μετακινήσεων για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου.

Η μείωση θα ισχύσει από την 1/10 έως τα τέλη 2025. «Νομίζω αποτελεί μια μικρή ένδειξη του πως αντιλαμβανόμαστε την ανταποδοτικότητα – αφορά μετακινήσεις στον πιο πολυσύχναστο δρόμο», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοινώνοντας τη μείωση του αντιτίμου.